Серийното производство на хибридния модел на GM Chevrolet Volt, което по план трябваше да стартира през 2010-а година, може да бъде отложено за по-късно заради проблеми, свързани с разработката на акумулаторните му елементи.
Според създателите си автомобилът трябваше да има хибридна силова уредба, наречена E-Flex, но, както заявяват представители на GM, в близките две години е вероятно да не успеят да разработят акумулаторна батерия за колата с необходимите технически параметри.
Според биг-боса на гиганта GM Рик Вагонер, концернът смята да хвърли в решаването на проблема всички необходими ресурси, но това ще изисква допълнително време.
Става дума за много специална йонно-литиева батерия, зареждана от битовата мрежа, подобно на тази при мобилните телефони, но с огромен капацитет, който да позволява нормално ежедневно движение на колата по пътищата.
Предвижда се и монтирането на неголям двигател, работещ с бензин или етанол, който също би могъл да дозарежда акумулатора по време на движение или на място, където няма къде да се пъхне зарядният щепсел.
Според конструкторите, при напълно зареден акумулатор и при работа с помощния ДВГ, автомобилът би трябвало да измине с едно зареждане около 1000 км.
Трябва да напомним, че GM смяташе да пусне в серийно производство Chevrolet Volt през 2010-а, като планираното годишно производство на автомобила възлиза на 60 000 коли.
Източник: auto-press.net
Striker
на 30.01.2008 в 13:38:17 #1