Въпреки поскъпването на горивата, дизеловите автомобили запазват своите стабилни пазарни позиции в Европа.
Онази част от потребителите, които искат да притежават нещо доста по- различно, могат да се доверят на инженерите и дизайнерите от тунинг- фирмата HARTGE, за да се насладят на истинската дизелова мощ на своето BMW X5, предаде Автопрес 2001.
В резултат на монтирането на оптимизиран електронен управляващ блок (ECU), максималната мощност на трилитровия дизелов задвижващ агрегат на луксозния всъдеход е увеличенаот 173 кВт/235 конски сили на 202 кВт/275 конски сили.
Максималният въртящ момент на двигателя е нараснал от 520 Нм на 600 Нм.
Въпреки теглото си от 2150 килограма, тази модификация на BMW X5 с роботизирана шестстепенна предавателна кутия, е в състояние да се ускори от 0 до 100 км/ч за 7.4 секунди (8.3 секунди при заводската версия) и да развие максимална скорост на движение от 232 км/ч.
Промени са настъпили и в окачването на всъдехода.
Спортната компоновка се е отразила в намаляването на отстоянието на автомобила от пътя с 30 мм. Монтираните на колата джанти са 22- цолови.
Дизайнерите на HARTGE са поработили и в интериора на X5-цата, в резултат на което бъдещите собственици, които са готови да отделят 57 554 евро за сделката, ще могат да се насладят на триспицов спортен волан с кожена тапицерия, карбонови и сребристи включвания, скоростомер до 300 км/ч с червена стрелка, карбонови елементи по предното табло и корите на вратите и др.