На международния автосалон в Лондон бе представена суперспортната кола Lightning GT, задвижвана от електричество, съобщава speed-press.com.
За разлика от общоприетия принцип за един двигател, задвижващ две или четири колела, Lightning GT разполага с 4 електромотора на всяко колело.
Тази конфигурация помага за много по-доброто разположение на тежестта, но също така и за много повече полезно място, предимно под предния капак.
Освен това Lightning GT няма нужда от диференциал.
Първоначално се гледаше доста скептично на автомобила, защото се очакваше да бъде прекалено тежък заради батериите.
Въпреки това Lightning GT опровергава тези твърдения.
Купето и шасито са направени от карбон и кевлар, които са много здрави и същевременно ултралеки материали.
Самите батерии са последно поколение NanoSafe, които използват нанотехнологии и това ги прави много леки, издръжливи на по-високи температури и следователно по-ефикасни.
Според Lightning Car Company със зареждане от 10 минути Lightning GT може да измине 320 км.
Което автоматично означава, че при достатъчно наличие на „контакти", автомобилът се превръща в удобен круизер на дълги разстояния.
Очаква се той да бъде окончателно завършен през 2010 г., като цената ще варира около 225 000 евро.
gg_
на 25.07.2008 в 13:35:35 #12karakonjul, тия двигатели не са с бутала и не могат да блокират
*1912*
на 24.07.2008 в 13:17:02 #11Бъдещето е: на първо време - метан, после само АЕЦ....
glaven
на 24.07.2008 в 13:00:53 #10скоро всички ще караме Тесли
или Хюндай или Тойоти
щото са евтини , нищо чудно около 2010 година нормален електромобил да е под 30000 $.
batstan
на 24.07.2008 в 12:50:13 #9...разполага с 4 електромотора на всяко колело... или ...разполага с 4 електромотора, по един на на всяко колело...
Pizhov
на 24.07.2008 в 12:49:46 #8Дори и широко коментираният водород се добива в момента от въглища...Все още няма друга добре развита технология.
Pizhov
на 24.07.2008 в 12:41:45 #7Това за сега не решава особено много проблеми... замислете се каква част от електроенергията се произвежда от изкопаеми източници на енергия (нефт, въглища..). При това се отделят даже повече вредни емисии. Докато не се намери ефективен заместителен източник на енергия всички тези продукти (особено хибридите) си остават чист маркетингов трик.
TK3C
на 24.07.2008 в 12:27:21 #6това са първите стъпки, лека-полека ДВГ ще бъдат изместени от електромобилите
vs3
на 24.07.2008 в 12:25:31 #5що бре? Тесла е на половин цена, че даже и повече - само $100'000
Е, и е само със задно, и след хилядите преработки все пак и сложиха скоростна кутия с две (2) скорости...
ама я зареждаш 4ч за да изминеш същото разстояние - 200 мили (320км)
С тая разлика, че не е някаква концептна кола като тази, а съвсем реална - в производство и т.н. и ако искаш можеш още утре да си я заръчаш (само дето опашката е бая дълга та ще чакаш годинка горе-долу)
ss23
на 24.07.2008 в 12:24:13 #4Интересно как са ги изчислили тея 225 хиляди евро. Ако ще струва толкова хич да не си правят труда
a1
на 24.07.2008 в 12:20:25 #3Чакаме руския вариант ;)
BatSandiu
на 24.07.2008 в 12:19:55 #2Като идея добре ама цената?Май ще си караме на старите горива и тва е!
TK3C
на 24.07.2008 в 12:17:32 #1петролните магнати да го духат