Ford продължава настъплението си на фронта на малките автомобили, като след моделите Fiesta и Ka подготвя за пускане на пазара заместник на миниванчето си Fusion наречен Fiesta B-MAX, пише Автопрес 2001.
Автомобилът ще се произвежда в новопридобитата фабрика на Синия овал в Крайова, Румъния от края на следващата година.
Плановете са за годишно производство от 100 000 автомобила, като фабриката има потенциал дори да удвои тази цифра.
Автомобилът използва платформата на Fiesta и ще предлага стилен вид, базиран на новата стилистика на моделите на марката, практичност и компактни размери.
В гамата на Синия овал колата се намества под модела C-MAX, който се предлага в конфигурации с пет и седем места, когато дойде следващото му поколение.
Така B-MAX ще представи много силно Ford в бързо развиващият се клас на мини мултифункционалните автомобили, а дебютът на колата е предвиден за следващата година по време на автосалона във Франкфурт.
B-MAX е базиран на Fiesta, но е по-голям, заради по-дългото си междуосие.
Колата си остава петместна, но ще предлага повече вътрешно пространство и комфорт.
Влизането към задната седалка е подобно на това при Mazda RX-8 - със закачени отзад панти на вратите.
Задачата на колата на пазара съвсем няма да е лесна - насреща й през следващата година например ще се изправи новото поколение на Opel Meriva, също много добре изглеждащ и мултифункционален автомобил.
Дизайнът на новата кола е подчинен на стилистиката на вече придобилите популярност малки модели на Ford, формата й е взела много от впечатляващия вид на новата Fiesta.
Естествено, покривът е вдигнат по-нагоре за да се увеличи вътрешното пространство и мястото за багаж отзад.
За целта ще се използват седалки отзад подобни на плъзгащите се на модела C-MAX, за да може да се променят или багажното пространство или мястото за краката на седящите отзад.
Твърде вероятно е колата да получи контролна система подобна на тази при BMW - iDrive.
Добри новини има и за мястото под предния капак.
Ford планира да намести там различни нови представители на гамата бензинови нискообемни турбо двигатели с директно впръскване на горивото.
Става дума за еднолитров двигател, който ще предлага два варианта на мощности - 90 и 110 к.с., както и 1,6-литров мотор с мощност 150 к.с.
За феновете на нафтата ще се предлага 1,6-литров TDCi с мощности 90 и 110 к.с., както и "зелен" вариант Econetic с изключително ниска емисия на СО2.