Great Wall Motor Co. ще стартира асемблирането на свои модели у нас през 2011-а година, обяви официален източник на фирмата от отдела за външен бизнес, предаде Автопрес 2001.
Фирмата е със седалище в град Баодинг, Китай и е първият автопроизводител от Поднебесната империя, който успя да сертифицира свои продукти за продажба в страните от Европейския съюз.
Според споразумението подписано между китайците и българската компания Litex, двете компании съвместно правят нов асемблиращ завод в Баховица, край Ловеч.
Заводът е планиран за производство на 50 000 автомобила годишно и ще стартира дейността си с цели четири модела, които вече преминаха сертификация за Евросъюза в началото на септември.
Четирите модела са седаните Florid и Coolbear, SUV-ът Hover 5 и пикапът Wingle.
Очаква се първите автомобили да слязат от конвейера през първата половина на следващата година.
Велзевул
на 26.10.2009 в 09:36:28 #24Масовия дизел на "измисления" SUV е по лиценз на Мицубиши, един от най-хубавите мотори за класа си! Заедно със съответната скоростна кутия! За това, преди да пишете тъпотии, че "нямало нищо общо", поинтересувайте се!
Колите ще са евтини - евтина пластмаса, недостатъчна презицност на детайла, но всичко си е на място и работи! В Русия тероризират тези автомобили без почивка по техните горски "пътища" - учудени са от здравината на автмобила. Малкия дизел е наистина слабичък, но лизензния си е достатъчен, за да гребе из кал до кръста! А кои какво е карал и на какво се е возил...
Мой познат има чисто ново Субаро Импреза СТИ, което на 5000 км хвърли мотора - блокаж! И това въобще не е изолиран случай! Или пък Бентли ГТ Континентал, чиито лайстни са просто залепени в последния момент, а на задните врати липсват блокировки на стъклата и те просто...падат...
А, у! Великото Западно Автомобилостроене! Ясно е, че като е спора между Опел и Ауди - веднага вадите кирливите ризи, а като е между източна марка и западна - променяте аршина! ;)
ALFA
на 24.10.2009 в 21:45:49 #23Хмм, аз като гледам на тоя Флорид параметрите, ужасно много ми напомня за ФИАТ Пунто с мотор 1.4, какъвто слагаха на малките Алфи. Сигурни ли сте, че "Стената" не получава тайно или не толкова тайно помощ от европейски производител ? ФИАТ са с Тата, а с тези кой е ?
XXX
на 24.10.2009 в 12:45:08 #22Аха, сега прочето прес рилийза: "...including welding, painting and assembly workshops" Вероятно купетата ще се произвеждат тук, от Китай ще се внасят двигателите, трансмисиите и вътрешното обзавеждане. Има логика, ако част от обзавеждането и (промерно) трансмисиите или двигателите се произвеждат у нас може да се покрият изискванията за произход. Ако договора предвижда и постепенно увеличаване на дела на местното производство - ОК. Абе ха дано, ама като знаем кой е Гриша Ганчев - надали......
XXX
на 24.10.2009 в 12:34:29 #21За да мине едно нещо за "произведено в ЕС" си има изисквания какъв процент от него може да е внос. Само със сглобяване на комплекти, докарани от Китай, номера няма да мине. Явно ще се разчита на "специални договорки" с митницата и фалшиви документи - за небезизвестният собственик на "Литекс" това са познати материи. Само че през 2011 вече ще сме и част от Шенген и нищо чудно да има чужди инспектори по родните пристанищни митници, така че тоя проект може въобще да не тръгне. Сега за китайските автомобили: Преди две години карах точно пикап "Грейт уол", копие на Мицубиши L200 от средата на 90-те. Отдалеч го докарва на външен вид, отблизо обаче лъсва истината: евтини материали, лошо качество, и най-важното - нищо общо като конструкция на рамата, трансмисията, купето! Никакви въздушни възглавници, ABS-и и прочие "лиготии". Климатика не работеше, забелязваха се наченки на ръжда, имаше пукнати пластмаси вътре в купето, някакъв лагер в раздатъчната кутия вече се чуваше - след няма и 30 000 км...... Тогава ги внасяше някаква измислена софийска фирма и се мъчеше да ги шитка по 34000 лева БЕЗ ДДС! Съветвам заитересуваните да чукнат в www.mobile.de и да видят какво (и в какво състояние) от същият клас се предлага за 17 000 евро без ДДС.... Индийски автопроизведения (прословутата Тата, пак пикап с двигател "по мотиви от лиценз на Мерцедес", двигателя беше копие на 240D от началото на 70-те) също съм карал в края на 90-те и не бих ги препоръчал никому - по-добре си купете една Голф двойка на 20 години и 350 хил. км - по-надеждна е и ще изкара по-дълго, пък е и по-комфортна. Не ме разбирайте погрешно, няма нищо по-хубаво от създаване на родна автопромишленост, но не е това начинът........
stg
на 24.10.2009 в 11:30:10 #20в руската преса, видях отзиви че идеята всъщност е в България почти нищо да не се прави, тоест малък процент от сглобката , само колкото да мине като произведено в ЕС но ще видим де
Kотарака
на 24.10.2009 в 10:25:06 #19да, ама говориш за Филипс и Сони правени в китай нали, където? а би ли си купил телевизор на марката "Джингсанг" произведен в Китай?
... ами кола- където си си заложил живота и тоя на семейството? приказвате само колкото да се намирате на приказка, но стигне ли се до купуване никой няма да избере китайска марка - "мейд ин българия" , тва е сигурно ... дори много хора ще предпочетат фолксваген или тойота на старо отколкото гореспоменатото чучело на 4 колела!

dk
на 24.10.2009 в 07:03:05 #18Нямам нищо против да си купя евтина нова кола, ако и да е китайска, сглобявана в България! Я си погледнете компютрите, всичко вътре им е китайско! Я се огледайте в дома си - колко от нещата ви са американски или германски, колко са турски или китайски. Я погледнете Филипса си няма ли на дискретно място етикетче на което пише: Мейд ин Чайна. Ще се радвам да видя стока, макар и китайска, на която да пише: Произведено в България. Явно никой няма намерение да прави у нас Волво, БМВ, Мерцедес или друго подобно. Не забравяйте, че в Китай кръстосват пътищата електромобили и че в Индия направиха възможно най-екологичния автомобил. И за това ще ни трябват още атомни реактори вместо да горим въглеводороди. Колкото и да се подтиска, тенденцията ще пробие. Ще го наложи живота, ама ние пак ще сме на опашката.
slonikon
на 23.10.2009 в 14:17:19 #17ох котьо, пак се осра. по-добър джип от нивата нема, мойто зайче! аре бегай да си сменяш памперса, че замириса!
JIM
на 23.10.2009 в 13:36:02 #16Ето и официалното съобщение: http://www.gwm.com.cn/eng/html/news/news/091021a.htm
JIM
на 23.10.2009 в 13:27:21 #15При първоначално обявената цена от 8.000 лв за седан модела аз бих рискувал.
Kотарака
на 23.10.2009 в 12:44:52 #14Хел, за калпавия СУВ си напълно прав. Тва е все едно "Нива" ...
но се съмнявам единствената причина поради която не се продва китайската стена в европа да е високото мито за китайски стоки! и в БГ да са сглобявани да си увеличат продажбите най-много 100% - до 1600 бройки! капацитет 50 000 е смехотворен!
hellwitch
на 23.10.2009 в 12:38:45 #13Котарак идеята е, че като са произведени в БГ няма да имат мито за ЕС и ще им падне цената. Също така транспортните разходи ще са по ниски. И това, че ще се правят тук ще ги направи по кункурентно способни в ЕС. Тезата ми е, че за калпав СУВ пазар няма. По скоро трябва да се насочат към модели, които стават за служебни нужди - баничарки, микробуси, пикапи. Мисълта ми е, че като става въпрос за да върши работа се търси най-евтиния вариант, а не качествено возило. Няколко по големи договора с разни куриери и транспортни фирми би дръпнало веднага продажбите. Същото е и с камионите - само няколко от големите строителни компании да с зарибят - нещата ще потръгнат. Иначе качеството ще дойде бавно с годините или по бързо с директна покупка на ноу хау. Пак както при Датчия - разработките са 80% от Рено.
Kотарака
на 23.10.2009 в 12:27:33 #12За 2008 джентълмените от "грейт уол" имат продадени извън Китай: 3792 коли в Из.Европа 837 коли в Зап. Европа 1872 коли в Африка 287 коли в Близкия Изток 2303 коли в Латинска Америка какви 50 000 годишно производство ги гонят тия пичове?
къде ще си ги завират тия коли? а може би ще си ги сглобяват в Ловеч и ще си ги експортират обратно за Китайския пазар, защото така е по-далавера?

hellwitch
на 23.10.2009 в 12:26:06 #11Дано да е успешно това начинание. Авто производството може да носи големи ползи! Особено добре би било и камиони да се произвеждат тук. Все пак си мисля, че за евтина кола най-добри сегмент са баничарките, а не СУВ. Просто защото който има пари са сув няма да кара боклук, а нещо по реномирано. Да вземем например Датчия - големия им успех дойде от това, че се купуват за таксита и служебни коли. Иначе много малко хора биха си купили бракма за личен автомобил!!!
per
на 23.10.2009 в 12:11:14 #10За тази стратегическа инвестиция е безспорна заслугата на компания Литекс в лицето на нейния президент - това е фундаментално нов етап в развитието на българското производство! Това ще доведе до решаване на проблема с безработицата в един от най-засегнатите от кризата райони на страната!
fredie
на 23.10.2009 в 12:08:00 #9Браво дано да се развият нещата успешно за България
Kотарака
на 23.10.2009 в 12:06:28 #8балканеца е прав! японските коли и сега се смятат за много лошо качество и създават лош имидж! водещите компании в момента са "грейт уол" от среднозападен китай и "тата" от източна индия! в западна европа, както и в САЩ това са най-престижните марки (за тези които могат да си го позволят, разбира се) !!!
biz boy
на 23.10.2009 в 12:06:11 #7Силно се надявам този път нещата да потръгнат и България да има авто производства. За съжаление имам впечатления от Hover-а и те не са много добри. Броните са от твърде тънка пластмаса - като кофичка от кисело мляко почти, на втората или третата година на места се появява ръжда, двигателят е малко слабичък, но пък дизайнът е красив. И всичко това за около 40000 лв. Надявам се като започнат да ги правят в БГ цените да са по-ниски и да се държи повече на качеството.
Балканец
на 23.10.2009 в 11:55:37 #6Колкото до сарказъма на некои, полезно е да се знае, че само преди 20 години да се кара японски автомобил в Западна Европа и САЩ се смяташе за лошо качество, скъпа поддръжка и "проява на лош тон".
Балканец
на 23.10.2009 в 11:50:38 #5Ако цената е поносима и качеството по-добро от руското - преминавам на Литекс, ПОНЕ ЩЕ ПЛАЩАМ НА НАШИТЕ. То не може да пълним само гушите на ония западни надувки. Всеки ден чета в DW по некоя гадна изцепка от поредния западен комплексар за нас. Тия са по тъпи и задръстени от софийските "копелета", дето "провинциалистите" им все виновни. АЙ ШЕ ВИ ЕА ПМ.