През 2021 г. Hyundai ще обедини новите си електромобили си в нов бранд - Ionic, посочиха от компанията. Все пак, според Autoexpress той няма да отделен, какъвто е случаят с премиум марката Genesis, а вероятно Ioniq ще се продава в специална секция в дилърствата на компанията.

Неговият дебют ще стане със серийното производство на концептуалния модел 45, който беше разкрит през юли тази година. За момента се очаква SUV кросоувърът, който ще излезе под името Ioniq 5, да се конкурира с Model Y на Tesla и с Ford Mustang Mach-E. Дизайнът му е вдъхновен от Hyundai Pony, произвеждано през 70-те години, което е първата серийна кола на компанията, а интериорът е минималистичен - тренд, който се налага значително в сферата на електромобилите.

Снимка 491594

Източник: Hyundai

След него, през 2022 г. ще дебютира и Ioniq 6, който ще се базира върху концептуалния седан Prophecy (на снимката долу), който беше представен през 2019 г. Две години по-късно той ще е последван от Ioniq 7.

Снимка 491593

Източник: Hyundai

Първите три модела на марката Ioniq няма да споделят само бранда, но и общата платформа E-GMP (Electric Global Modular Platform), но освен името ѝ от производителя засега не оповестяват технически данни като пробег или заряд на батериите.

Продажбите на Hyundai се сринаха до десетгодишно дъно

Продажбите на Hyundai се сринаха до десетгодишно дъно

Тя е първата от големите концерни, оповестяващи данни за миналия месец

След първоначалните три модела, в бъдеще те ще бъдат последвани и от по-компактни такива, които трябва да заемат първите четири цифри. Интересното обаче е, че настоящият Hyundai Ioniq няма да бъде част от специалния бранд, който ще бъде създаден догодина. Същото важи и за електрическия вариант на Konа, като от компанията няма да спрат производството и продажбите им.

Въпреки това от Hyundai обещават Ioniq да предлага пълна свързаност с умни устройства и вероятно самите електромобили ще получават софтуерни подобрения по въздуха - технология, представена при Tesla, върху която работят и други компании, включително Ford.

Hyundai ще се цели към производство на над 100 000 водородни клетки до 2024 г.

Hyundai ще се цели към производство на над 100 000 водородни клетки до 2024 г.

Компанията тепърва ще обяви локацията на новия си завод

С новия си бранд, корейският производител ще се стреми и към амбициозно постижение. Те искат да постигнат 10% от пазара на електромобили - дял, към който изглежда все по-трудно да се доближат с постоянното нарастване на конкуренцията. През миналата година Kona например продаде под 22 хил. бройки в Европа, с което постигна дял от 6% на електромобилния пазар, далеч зад лидерите Tesla Model 3 (95 хил. единици), Renault Zoe (45 хил.) и Nissan Leaf (31,7 хил.).