Спаси София предлага план за паркиране в София с цел да не продължи "кочината". Това стана ясно от брифинг на групата на Борис Бонев.
Той предлага въвеждането на червена зона за паркиране, която да струва по 5 лева на час и да работи от 9 до 21 часа.
Според предложените от групата му промени се предвижда паркирането в синята и червената зона да продължава най-много 3 часа. Съветникът припомни, че още през 2019 г. е било предложено да се въведе червена зона в София.
Освен това формацията иска уикенд зона за районите на Банкя и Панчарево срещу лев на час. По данните на общинските съветници от групата 16% местата за паркиране в центъра на столицата са запазени с абонамент.
Промяната на начина на паркиране е най-голямата реформа, правена от 15 години насам, изтъкна общинският съветник. Той е категоричен обаче, че тази реформа е належаща, тъй като има криза с намирането на места за паркиране в центъра.
"Ако не се вземат мерки, кочината ще продължи. В момента е много трудно живущите в центъра на София да си намерят място за паркиране, когато се прибират от работа", обяснява Борис Бонев.
"Изключително важно за хората е тези мерки да доведат до повече паркоместа", категоричен е съветникът. Той изтъкна, че служебните абонаменти в момента са над 2000, като те са концентрирани основно в центъра. В това число обаче не влизат абонаментите на институциите.
Борис Бонев се надява общината да успее да си върне паркоместата от институциите.
Според Андрей Зографски най-големите нарушители по темата са Народното събрание, Министерството на вътрешните работи и Съдебната власт.
"На месец по 50 паркоместа се губят от неадекватното раздаване на служебни места за паркиране", изтъкна той. Според плановете на "Спаси София" само от намаляването на служебните абонаменти и местата за институции биха се освободили 500 паркоместа в центъра на града.
По думите му с въвеждането на червена зона ще намалее натиска към центъра на столицата.
"Зоните ще важат през уикенда, защото тогава настъпва истински хаос, според него. Запазват се цените на годишните стикери за живущите в района на зоните", уточни Зографски.
От "Спаси София" предвиждат в плана си също така и разширение на Зелената зона и в кварталите "Слатина", "Изгрев", "Триадица", "Красно село" и "Сердика".
Формацията също така настоява парите от паркиране да отиват само за строителство на паркинги, нови превозни средства за градския транспорт и ремонта на инфраструктурата в зоните.
Tong
на 03.06.2025 в 20:36:47 #2А иначе проблем с паркирането има навсякъде - включително по крайните квартали. И там ли ще въведем зона. Там направо 20 лева на час. Или още по-умно - всеки ще може да паркира само пред дома си (ама ако изпревари съседите!) - като гражданството по соц. време. Разбира се, може да се въведе и ограничение на броя автомобили, които може да има едно лице/домакинство/група свързани лица. Или пък забрана за паркиране на коли с регистрация, която не от София град - те ще минават само транзит. И други идиотии могат да се измислят, спокойно.
Tong
на 03.06.2025 в 20:29:37 #1Oлигoфрeн - завършен! Без извинение! Някой трябва да спаси София от Спаси София (както и от всички останали формация в ОС). Малко мозък трябва - като няма места, не взимаш повече пари за услуга, която така или иначе не си в състояние да осигуриш, а осигуряваш места - и не като запушваш най-големия булевард и прокарваш велоалеи, с които реално заплашваш велосипедистите и допълнително объркваш движението, а чисто и просто строиш няколко платени паркинга на ключови места. Инвестицията ще ти се изплати във времето многократно. Явно обаче няма голяма далавера там... Иначе е гениално да гониш хората с високи цени. Показва интелект от най-висше ниво.
Разбирам го човека, че иска София да е като Амстердам, но това просто не го виждам да стане в рамките на нашия живот. Улиците ни са тесни, мръсни и да караш колело по тях (още повече ежедневно) е нехигенично, нездравослвоно и опасно. Освен това, все още няма масова нагласа основно за двуколесно-безмоторно придвижване. Да, ентусиасти не липсват, но са малцинство и засега трудно може да се задвижи стабилна промяна в тази посока.
И основният проблем, разбира се - шофьорите на всякакви четириколесни - като цяло - нямат грам толерантност към велосипедистите, а това не се култивира за ден-два, с глоби или с високи цени на паркоместата...
Като цяло отвсякъде походът към "суверена" е като към стадо говеда.
:
Кога ли ще се отплесне натегнатата пружина е въпросът.