Отне 50 години и над 9 милиона продадени бройки от модела Mustang, за да решат от Ford, че е време автомобилът да направи своя първи тур в Европа и в останалата част от света. А успехът на марката показа, че може би това е трябвало да се случи по-рано.

Към края на 2015 година последната версия на емблематичния модел се появи на пазара в 140 държави. И тя беше разграбена от фенове, чакали десетилетия наред да се сдобият с такъв.

Две години по-късно продажбите на последната версия на Mustang в Щатите започват да отслабват, но чуждестранните купувачи продължават да са "двигателят" за производството й в завода в Мичиган, пише Bloomberg.

Марката може да се свързва най-вече със САЩ, но към днешна дата един от четири автомобила се изнася за пазари, като Китай, Великобритания и Германия. А от Ford посочват, че дори са продали 17 броя от модела в България.

"Колата беше като една част от американската мечта, която трябваше да продължи да живее по нов начин", коментира автомобилният анализатор от IHS Markit Иън Флетчер. "Това все още е много нишов автомобил, но хората искат да го купуват", допълва той.

От Ford посочват, че търсенето на Mustang извън САЩ е двойно по-голямо от очакваното. Заради големия интерес през миналата година от производителя решават да добавят Бразилия и още няколко пазара към доставките си.

Нещо повече, чуждестранните купувачи се оказват изключително печеливш бизнес за компанията, тъй като те са склонни да платят доста повече за модела.

По-базовата версия в САЩ се продава за около 26 000 долара. Чуждестранните клиенти обаче предпочитат да платят повече, за да получат повече екстри. Така че в страни като Великобритания и Германия моделът се продава за почти 54 000 долара.