Няколко седмици преди началото на автосалона в Москва в Интернет се появиха снимки на предполагаемата нова концептуална разработка на АвтоВАЗ на тема всъдеход, пише Автопрес 2001.

Тогава по-голямата част от света се усъмни в здравия разум на руския гигант с когото свързаха едно зелено чудовище, чиито снимки видяхме в Интернет.
Дизайнът на предполагаемия нов всъдеход бе повече от спорен, но безпорно оригинален, едропанелен, с малки прозорци.
До откриването на автосалона никой не знаеше дали това е шега, както и техническите характеристики на колата.

С началото на московското изложение обаче се оказа, че компанията си е поставила изключително реалистични и наистина впечатляващи цели с разработката на новия си всъдеход Lada C-Cross.
Защото концептуалната разработка демонстрира визия, която нямаше нищо общо с грозните форми на онова зелено чудовище, което се беше появило в нета.

Колата стана наистина една от впечатляващите премиери на Московския международен автосалон, демонстрира своеобразен "аванс" АвтоВАЗ за бъдещето, въплътен в концептуалния кросовър Lada C-Cross, който подсказва и за сериозен потенциал на руското автомобилостроене.

От Лада обявяват, че серийната версия на концепцията ще видим през 2012 година, което естествено буди известно съмнение.
Много вероятно е да срещнем колата по улиците и по-рано, особенно като се има предвид опита на новия партньор на руснаците - глобалният алианс Рено-Нисан.

Lada C-Cross е разработена на платформата на Renault Megane, като задното окачване е разработка на руската компания.
Автомобилът разполага с двулитров бензинов двигател на френската марка, достатъчно мощен, за да може колата да развие максимална скорост на движение от 190 км/ч.
Предполагаемият разход на гориво на C-Cross е около 8.2 литра на 100 километра.

Дизайнът на предната част на вазовския модел донякъде напомня за предницата на кросовъра на Mazda - CX-7, докато задната част напомня за Nissan Qashqai. Интериорът на колата не беше показан - стъклата на концептуалната Lada C-Cross бяха затъмнени до непроницаемост.
Твърде вероятно е дизайнерите на руско-френското предприятие още да не са стигнали до него.

По думите на президента на ОАО "АвтоВАЗ" Борис Алешин, Лада C-Cross е собствена разработка на ваз-овци.
Концептуалният модел е направен на базата на платформата С, над която автогигантът в Толиати започна работа първо с най-големия в света производител на автокомплектация - канадската фирма Magna, а после я продължи с Renault.]

На основата на същата платформа трябва скоро да се появи и новият автомобил Lada от пазарния клас С.

Списъкът на обявените технически характеристики на колата е относително скромен: габарити - 4410 х 1812 х 1557 мм, пълна маса на колата - 1370 кг, обем на багажното отделение - 350 л, максимална скорост 190 км/час при среден разход на гориво от 8,2 л на 100 км.
Може да се предполага , че при тази невисока собствена маса динамичните качества на колата няма да се лоши и ускоряването от 0 до 100 км/ч ще става за около 10 сек.

На автосалона прозвучаха и евентуалните суми, които на мераклиите ще се наложи да вадят за Lada C-Cross.
Ориентировъчната цена на колата ще е в диапазона $12 - $14 хиляди.
До момента това е най-доброто ценово предложение за нов автомобил на руския пазар в класа на всъдеходите.

Nissan Qashqai, например, с 1,6-литров двигател и петстепенна механична предавателна кутия, който е бестселър в своя пазарен сектор, в най-ниското ниво на оборудване струва $24 756.

Дори най-евтиният в момента всъдеход със „западни" елементи на руския пазар - Chevrolet Niva, стартира ценово от $14 253.