Mazda показа в града на ангелите новата си Mazda3 модел 2010-а година по време на Los Angeles auto show.
Компактният модел на японците, който е и бестселър на марката в Щатите, е получил нов, още по-спортен изглед и доста големи промени под капака, съобщи Автопрес 2001.
Габаритите на колата са останали почти същите и колата ще продължи да се предлага в две нива - i и s както преди.
Mazda3 беше предложена за пръв път на пазара в Щатите през 2003-а година. Новият седан и хечбек модел 2010-а ще влязат в продажба зад океана през първото тримесечие на следващата година, но представителите на Mazda отказаха да дадат сведения за цената на колата.
Мощността и въртящият момент на двулитровия двигател са останали непроменени за мотора, който се монтира на базовото ниво i.
За него остава стандартна и петстепенната класическа трансмисия. Тук опция е петстепенната автоматична, която замества досегашната четиристепенна.
С тази кутия е подобрена горивната икономичност на автомобила с около 10%, в сравнение с предишния автоматик и с около 15% спрямо механичната предавателна кутия.
В гамата двигатели е добавен нов 2.5-литров, четирицилиндров, който ще се предлага за нивото s и замества досегашния 2.3-литров.
Тук стандартна е шестстепенната класическа предавателна кутия, а петстепенната автоматична също си остава екстра. Двигателят развива мощност от 167 к.с., срещу 148-е на стария 2.3-литров.
Отвън най-голямата промяна е в петоъгълната радиаторна решетка, която вече прилича на голяма и широка усмивка.
Решетката е вече монолитна за разлика от предишната, която беше разделена на две части - горна и долна.
Отвътре новата Mazda3 ще предлага на американците подобрена ерогономия на пространството.
Всички контроли са на нивото на волана и са по-близко до водача.
Предните седалки са увеличени на широчина с близо 3 сантиметра и облегалките им са станали по-високи с 4 сантиметра.
Те са и с реглаж в осем посоки, а за ушите на седящите в тях се грижи аудиосистема Bose с десет говорителя.
Новата Mazda3 е станала и по-безопасна с използването на близо 35% високоякостна стомана в конструкцията на купето, което несъмнено я прави и по-корава на огъване и усукване.