По-младите автофенове едва ли помнят автомобилите Melkus, дело на източно-германските пилоти - баща и син Хайнц и Улрих Мелкус, пише Автопрес 2001.

Марката правеше автомобилите Формула Изток за шампионата на бившите соц.страни "Мир и дружба" и в малка серия пътни спортни двуместни автомобили.

Компанията съществува тогава в периода 1959 - 1986-а година.

Колите използваха двигатели от Wartburg, технологията на изработка и доста от възлите и агрегатите идваха от автомобилите Wartburg и Trabant.

Melkus RS 1000 беше добре изглеждащ и доста аеродинамичен автомобил с врати тип "крила на чайка", трицилиндров двутактов мотор в два варианта - 992 и 1200 куб.cм.

В тогавашните условия дори 101-та изработени коли могат да бъдат наречени подвиг.

След 1986 и в годините след обединението на Германия фамилията Мелкус има бизнес като дилър на ВMW в Дрезден.
През декември 2006-а нововъзстановената компания Melkus engineering, ръководена от Петер Мелкус, анонсира възстановяването на производството на малкосерийни спортни автомобили.

Първият от тях беше възстановка-реплика на оригиналния Melkus RS 1000, следващата е с напълно нов дизайн - Melkus RS 2000.
За този модел се предвиждаше задвижване с двигател на Opel или Volkswagen с мощност между 150 и 200 к.с.
Имаше разговори и за трети модел Melkus GT с мощност 300 к.с.

Времето на обещанията вече отмина и през ноември Melkus стартира производството на първата серия на модела RS 2000, който ще бъде изрaбoтeн в само 25 екземпляра.

Над дизайна на Melkus RS 2000 са работили Лутц Фюгенер и Йенс Тимих.

Както и оригиналния RS 1000, новото RS 2000 има врати тип "крило на чайка" и добри аеродинамични показатели.

За целта автомобилът има заден дифузор, голям преден спойлер и напълно покрито дъно.
Моделът се носи от алуминиево шаси, покрито с карбонови панели.

Масата на колата е едва 454 кг.