Според данните на аналитичната агенция JATO Dynamics, тенденцията за понижаване в търсенето на дизелови автомобили за сметка на бензиновите продължава и през първите месеци на 2018 година.
На 18 от наблюдаваните от агенцията 27 европейски пазара пазарният дял на дизела е спаднал до 38% при показател от същия период на миналата година от 46%.
В същото време бензиновите коли се радват на повишен интерес, като дяловото им участие се е подобрило от 48% до 55%. Моделите с алтернативно задвижване формират едва 5.4% от общия пазар (4.3% за първата четвърт на 2017 година).
SUV моделите продължават да се радват на повишен интерес, като само през март търсенето им се е увеличило с 13.3%, а за първото тримесечие с 20%. При миналагодишен резултат от 28.1%, към момента тези автомобили формират 33.5% от общия пазар на нови коли в Европа.
Със 191 505 автомобила, Volkswagen е най-продаваната марка през изминалия месец и тримесечието (453,512 бр.). След това се подреждат Ford със 136 167 за месеца и 290948 коли за тримесечието и Renault със 127 647 броя за март и 283 028 единици за първото тримесечие.
Volkswagen Golf продължава да доминира при моделите в Европа, като през изминалия месец реализацията му е била на ниво от 54 060 единици. В челната тройка намират мяст също така Ford Fiesta с 39 896 единици и Renault Clio с 37 612.
В Топ 10 на най-търсените модели влизат още: Nissan Qashqai, Volkswagen Polo, Peugeot 208, Ford Focus, Opel Corsa, Renault Captur и Fiat 500.
През миналата година регистрациите на бензинови автомобили преминаха като брой тези на дизеловите, което се случва за първи път от 2009 година, пише auto-press.net. Според ACEA пазарният дял на дизеловите коли в Европа се е свил с 5%, като е достигнал ниво от 44.8%, докато този на бензиновите се е увеличил от 45.8% до 49.4 процента.
Golemanov
на 27.04.2018 в 15:12:24 #1Тази снимка първо е от 2012 год., отделно тази марка - Шевролет, се оттегли от Европа...