Новият Dodge Ram 2009 дебютира в Детройт.
За първи път в класа си този модел се предлага със спирални пружини и многозвенно задно окачване (multilink).
Пикапът е и с агресивна радиаторна решетка, хромирани двойни ауспуси и наистина завиден за сегмента коефициент на аеродинамично съпротивление.

Нов е и топ двигателят - 5,7-литров полусферичен HEMI V-образен, 8-цилиндров.
Той разполага с мощност от 380 к.с. и максимален въртящ момент от 548 Нм, а разходът му на гориво е намален с 4%.
Обзаведен с него, пикапът ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,1 сек.
В гамата влизат и 4,7-литров V8 мотор (310 к.с. и 447 Нм), както и 3,7 V6 (215 к.с. и 319 Нм).
Моторите се куплират с 4- и 5-степенни автоматични предавателни кутии. При желание клиентите могат да поръчат и пълноприводна трансмисия.

След 2009 г. производителите ще предложат и дизелова версия, както и хибридна година след това.

Вътрешното обзавеждане на автомобила е като за представител на луксозния клас.
За първи път производителите предлагат гъвкавата система RamBox за управление на товарния отсек.
Тя дава възможности за реорганизация на пространството, водонепромокаем склад (245 л) с осветление, легло и товарна система с релси.

Предните и задните седалки са отопляеми за първи път в сегмента, такъв е и воланът.
За безопасността се грижат повече от 30 системи.

Новият Dodge Ram се спряга с няколко версии на кабината - стандартна, Quad Cab и двойна, съответно с три възможни дължини на базата.

Източник: speed-press.com