Не е възможно повече от 14 000 читатели на автомобилното списание "Auto Motor und Sport" (ams) да грешат: най-новото издание на Opel Zafira е не само най-гъвкавият ван в компактния клас, но и с най-привлекателната външност, пише Автопрес 2001.
С последното гласуване Zafira бетонира лидерската си позиция сред компактните ванове.
Това е петият път, когато германският автомобил, определящ тенденциите в сегмента, е удостоен с толкова желаната дизайнерска награда "Autonis" на списание ams.
Марк Адамс, вицепрезидент на дизайна в GM Europe, знае какво в Zafira предизвиква вълнението на гласувалите за Autonis.
"Гъвкавата Zafira въплъщава компетентността на Opel в областта на еднообемните автомобили и ние ще продължим да внасяме нови дизайнерски елементи в този сегмент, както вече загатнахме с концептуалните модели Meriva и Flextreme," каза Адамс.
Zafira има самоуверен и спортен външен вид.
Автомобилът е характерен с V-образната форма и типичния за Opel ръб на предния капак, които му придават силно излъчване, както и с плавна аеродинамична линия на покрива.
След няколко дискретни дизайнерски модификации по второто поколение на Zafira тя продължава да изглежда модерно и свежо дори на четвъртата си година на пазара.
Благодарение на голямото си междуосие, широката си следа и интелигентното разпределение на пространството, в Zaifra могат удобно да се разположат седем пътника на три реда седалки.
Уникалната система Flex7 гарантира максимална многофункционалност.
Само с няколко леки движения автомобилът може да бъде превърнат от седемместен в шест, пет, четири, три или двуместен.
В конфигурация с две седалки Zafira има максимален товарен обем 1820 литра. При вариант с пет седалки багажното отделение има максимален капацитет 645 литра, който е и най-добрият в сегмента.
Адамс получи наградата по време на изложението в Париж от главния редактор на "auto motor und sport" Бернд Остман.
cyberfiend
на 30.10.2008 в 14:03:58 #8хехеее, 'тва с жената отзад не съм се сещал още да го пробвам...
иначе за мен сега е важно че се събираме трима възрастни, две бебета-близнаци и целия съпътсващ цирка багаж (като се почне от двойната количка). И да, верно е че втория ред седалки не влизат в пода, но за сметка на това се откачат само с едно копче и се махат изобщо. Другото което много ме кефи на Сценика са многото чекмеджета и ниши. Относно удобството на седалките... не бих казал, че са неудобни при положение че съм 1.88 висок. Доста се комфортно се чувствам особени на дълъг път и като пусна круиз контрола....
Gogata
на 30.10.2008 в 12:23:03 #7Тва с двамата възрастни отзаде на пода трябва да го пробвам
Жена ми ако не се навие (а тя няма да се навие) ще видя алтернативно как става ;) ;) ;)
В интерес на истината за качеството на не базовите мазди няма какво да говорим - супер са си и странично плъзгащата врата е страшно удобна, ситрото пък ти идва с безброй глезотии, но АМК са станали отвратителни, а пък за сервиза на Мазда съм чувал страхотии в сроковете за прием (3 дена за смяна на масло... егати!!!!) и задържането на колите по над 10 дена за една вежда на заден калник, ако оставиш колата за боядисване (незибежно с тая криза за паркоместа).
iavorski
на 30.10.2008 в 12:09:36 #6Гога - за БГ определено Опел е за предпочитане пред ситро и дори мазда с дилъри монополисти и доста високи цени - пък нека качеството на мазда да е по-високо. френда - ходих гледах го и гранд сценика ама са му ултра кофти направени седалките - като ги сгънеш и пода не е равен. А с равния под на Зафито сме спали двама възрастни легнали в колата!
Gogata
на 30.10.2008 в 11:01:31 #5Да втория ред седалки не се скрива в пода, а прави равен под, Опел има доста по-икономични бензинови двигатели и от Мазда и от Ситроен, по-опростени дизели за пътуващите много, по-евтини от на Мазда части, които са винаги налични за разлика от Ситроен, да не говорим че поне в София за Опел има 4 официални сервиза в града (намеквам за центъра на АМК в Божурище, който е меко казано неудобен) и 5 дилъра, които са в постоянна конкуренция - по добри цени и обслужване. За това и минах от Пикасо на Зафира.
cyberfiend
на 30.10.2008 в 10:44:44 #4а според теста на АутоБилд от началото на тази година, на първо място е Рено Гранд Сценик (ако не се лъжа сравняваха с Opel Zafira, Citroen C4 Grand Picasso, Mazda5, Ford S-Max, VW Touran). Аз точно такъв си взех преди няколко месеца и съм страшно доволен. Не е истина колко багаж успях да помъкна на почивката това лято...
iavorski
на 30.10.2008 в 10:24:48 #3На фона на скриващите се в пода втори и трети ред седалки на Мазда5, Корола Версо и Ситроен Гранд Пикасо мисля че Зафира определено не е най гъвкавия ван на пазара. При нея все пак втория ред само се сгъва но не се скрива в пода
Само Левски
на 30.10.2008 в 10:21:28 #2фабричен.
Само Левски
на 30.10.2008 в 10:21:09 #1Има такъв модел, фибричен на метан.