General Motors започна своето второ столетие с премиерата на дългоочакваната серийна версия на Chevrolet Volt - електромобил, който е в състояние да измине отсечка от 60 километра без разход на бензин и отделяне на вредни емисии, съобщи speed-press.com.
Много от характерните елементи в дизайна на студията ще продължат своя път и в серийния Volt.
Сред тях са затворената предна решетка, оформлението на задните светлини, външните огледала за обратно виждане и редица други.
Заоблената и гладка предна част на Volt, заострените ъгли и решетката са изключително функционални, позволяват безпрепятствено движение на въздушния поток около автомобила.
Острите ръбове и внимателно оформеният спойлер в задната част осигуряват бързо обтичане на каросерията, а агресивният наклон на предния и задния прозорец намаляват завихрянето и съпротивлението на насрещния въздушен поток.
Подобряването на аеродинамичните характеристики е позволило на GM да постигне задачата за изминаване на пробег от 60 км без употреба на бензин и отделяне на каквито и да било вещества в атмосферата.
Volt застава начело на нова ера в електрифицирането на автомобила, създавайки нов клас автомобили, наричани от специалистите „Extended-Range Electric Vehicle" или E-REV - електромобили с удължен пробег.
Колелата на Volt се задвижват по електрически път във всички условия на движение и по всяко време.
При отсечки с продължителност до 60 километра Volt използва единствено електричеството, съхранено в литиево-йонните му батерии с капацитет 16 кВтч.
При изчерпване на енергията на батерията, двигател с вътрешно горене, използващ бензин или бензиново-етанолова смес Е85, започва веднага да задвижва генератор, който захранва с енергия електрическия силов тракт на Volt, съхранявайки едновременно с това и енергията в акумулаторните му батерии.
Tози режим на работа удължава пробега на Volt с неколкостотин километра до момента, в който батерията му бъде заредена.
Volt може да бъде включен за зареждане в нормалната домашна електрическа мрежа с напрежение 230 V, а интелигентната зарядна система позволява пълното зареждане да се осъществи в рамките на три часа.
Времето за зареждане се намалява и в случаите на ненапълно изтощена батерия. Според GM цената на една нощ пълно зареждане ще бъде по-ниска от едно евро, а с него ще могат да се изминат до 60 километра пробег на електрическа тяга.
Mощта на акумулатора се осигурява от повече от 220 литиево-йонни клетки. Електрическият силов тракт на Volt разполага с мощност, еквивалентна на 150 к.с. и постоянен въртящ момент от 370 Нм.
Максималната скорост възлиза на 161 км/ч.
Липсата на шум от двигателя, съчетана със специални шумоизолиращи материали, гарантира изключително тихо пътуване на пътниците на Volt.
GM предвижда пътуването с Volt да струва около два евроцента на километър при захранване от батериите в сравнение с 12 евроцента на километър при използване на бензин с цена €1,50 на литър.
За средния водач, който пътува по 60 км дневно ( 22 000 км годишно), това означава икономия в размер на €2200 годишно.
При използване на електроенергия на нощна тарифа GM предвижда цената на всеки километър, изминат на електрическа тяга с Volt, да бъде една шеста от цената на същия пробег с традиционен автомобил с ДВГ.
Volt ще се произвежда в завода на GM Detroit-Hamtramck вследствие на успешно проведените преговори на GM с американското правителство.
Стартът на производството е насрочен за края на 2010 година за автомобилите, които ще се продават в САЩ. Засега няма официална информация за цените.
Хуманоид
на 19.09.2008 в 17:23:02 #4Доколкото разбирам, това не е хибриден автомобил, подобно на Тойота Приус и други (като модели на Лексус, Нисан и т.н.), а чисто електрически. Това с горивото не е ДВГ, а нещо подобно на генератор на ток с гориво, каквито имат болниците и хотелите в случай, че спре тока, казано по-просто. Това премахва всякакви сложнотии като сложни съединители и допълнителни електроники, а и със сигурност един генератор е по-малък и лек от втори двигател. Тойота Приус има голям успех в Америка, защото държавата им дотира голяма част от цената. Който се интересува повече, може да провери разликата в цените тук (без дотация) и в страната на неограничените възможности (с дотация). Аз ви казвам, че разликата е огромна. Скромното ми мнение е, че Приуса е цар в градски условия, на кратки разстояния, и пълен калъф, ако тръгнете, да кажем за морето или чужбина...
SanA
на 19.09.2008 в 14:34:58 #3А ТОЙОТА Приус какво е?
Black out
на 19.09.2008 в 13:16:03 #2В САЩ норвамлната електрическа мрежа не е 230 волта а 110...някой пък е преписвал не от където трябва....а и хибридни автомобили в серийно производство има отняколко години...така че този няма как да е първият
Gaming
на 19.09.2008 в 13:12:07 #1http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt "The Chevrolet Volt is a plug-in series-hybrid vehicle by General Motors, with production expected to begin in 2010."