Премиерът на РФ Владмир Путин заяви на заседание на президиума на правителството, че алиансът Renault-Nissan, собственик на 25-процентов пакет от акции на "АвтоВАЗ", е длъжен да вземе участие във финансирането на автозавода.
В противен случай, както съобщава РИА Новости, делът на френската компания в предприятието може да бъде преразгледан.
Според Путин, технологическото обновяване на "АвтоВАЗ" трябва да се провежда с активното участие на чуждите съсобственици на компанията.
" Или те ще участват по-нататък във финансирането на предприятието, или ще се наложи да разговаряме с тях за съотношението на дяловете", подчерта Путин.
По-рано бе съобщено, че "АвтоВАЗ" е поискал от правителството още 12 милиарда рубли за компенсации на 27 000 работници, които ще бъдат съкратени до края на тази година.
Представители на Министерство на икономиката и на Финансовото ведомство са заявили, че по-нататъшното финансиране на Волжския автозавод може да се осъществи само при увеличаване дела на държавата в "АвтоВАЗ". Била предложена замяна на дълговете на завода с акции на предприятието, пуснати като допълнителни емисии.
Тогава обаче Renault се обяви против тази идея с опасението, че делът им в резултат на това може да бъде променен. За 25-процентовия пакет акции Renault миналата година плати един милиард долара.
От "АвтоВАЗ" са заявили пред в. "Коммерсант", че Renault може да плати допълнителни емисии с лицензи за нови платформи или двигатели. Как се отнасят към това предложение французите не се съобщава.
Юлиан-3
на 06.10.2009 в 18:56:27 #22може и да караме лади.....

звено
на 06.10.2009 в 14:30:47 #21Правилно, кражбите бяха дотук ! На всекиму-своето !
Taralez
на 06.10.2009 в 08:23:15 #20KуpКopaH направи и една блядска русофилистична сфирка с любоф та да и олекне на любимата ти меца пък и ти ще си направиш кефа

Taralez
на 06.10.2009 в 08:20:41 #19не може KуpКopaHе мъчат я кавказки камъни в уретера
Taralez
на 06.10.2009 в 00:02:23 #18който се е заиграл с пияна мечка не е прокопсал хак да им е на франсетата дето се душат дупките с блядовете
barcode
на 05.10.2009 в 23:47:34 #17защото произвежда нискокачествени грозни автомобили, но нейсе - докато има пазар и приходи --------------- и по какво да разберем, че произвежданите за нискокачествени и грозни щом има пазар? защо тогава за качествените и красиви жигулки няма пазар, още повече насред този най-голям съветски пазар ..... нещо не се вързват нещата, а?
Bateto
на 05.10.2009 в 23:07:18 #16Става въпрос за Нови автомобили.
Bateto
на 05.10.2009 в 23:06:47 #15За плитките умове, които цитират Уики да погледнат пак там - за 2008ма Русия е втори по големина пазар на автомобили в Европа след Германия. Относно съществуването на АвтоВаз - то и Рено отдавна не трябваше да съществува, защото произвежда нискокачествени грозни автомобили, но нейсе - докато има пазар и приходи ще си съществува.
barcode
на 05.10.2009 в 21:35:58 #14айде oще една "путинка", но този път ... луксозна: http://en.wikipedia.org/wiki/File
irkvdM_lada_limousine.jpg
загниващия капитализъм и пропадналото хамериканско и европейско и японско и южно корейско автомобилостроене ряпа да яде
barcode
на 05.10.2009 в 21:23:28 #13путин ше му пръдне на уя на рено-нисан. като намалят дяла му, демек като го изтласкат обратно към периферията и ше цъфнат и ше вържат самички, колкото цъфнаха и вързаха до сега. щом французите не инвестират значи няма сметка от инвестиции в русия и огромния и но не купуващ поради бедност пазар мнооо ше ми е кеф фрацузите да им теглят една майна и да оставят руснаците пак сами на себе си да видим тогава путин с какви ултиматуми ще си произвежда жигулките, некадърно копие на фиат 124, измислен през 1966 и произвеждан до 1974, демек 35-40 години назад във времето http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_124
стопер
на 05.10.2009 в 19:27:48 #12Тези 27 000 съкратени "специалисти"да си ги назначат в Опел!Нали е Руски вече??
И...всъщност-колко милиона евро,са 12 милярда донги???...пардон рубли

Worv
на 05.10.2009 в 16:52:28 #11Другаря Путин колко сърдито гледа дачията, аха, аха да прати конструкторите в курорта Калима.

Worv
на 05.10.2009 в 16:49:29 #10А бе АвтоВАЗ не си се държахте за ФИАТ да ви е мирна главата. Хубаво си бяхте почнали с 124та сега щяхте да минете я на новото БРАВО, я на КРОМА и СЕДИЧИ е доста по добро от НИВА. А сега си бийте главата с това дърво ДАЧИЯ. Да ви е честито.
samoray
на 05.10.2009 в 13:48:39 #9"Тогава обаче Renault се обяви против тази идея с опасението, че делът им в резултат на това може да бъде променен." Много ясно, че ще е променен делът, щом капитала се проеня, те искат да си запазат 25% някой да налива пари а те така да си печелят милярди без никаква работа, цял свят ще им се смее на малоумщината. Който държи 51% може да решава как ще се развива завода, който не му изнася да продава акциите и да пали с 200.
oftaquix
на 05.10.2009 в 13:27:45 #8Защо още съществува АвтоВАЗ само се чудя, при положение, че автомобилите, които произвежда са под всякаква критика. Материалите са адски некачествени, сглобката е като на стара печка, а дизайнът... липсва. За комфорт и дума не може да става. Набутали са се Рено!
Bateto
на 05.10.2009 в 13:26:16 #7Чели - недочели... щом има държавно финансиране, ще има и държавна намеса. Подобна е и ситуацията с GM. Разбира се тук при превода е използвана малко по-различна терминология, за да бъде по-ефектна статията и да привлича повече внимание. Тактиката на нюза, както се вижда, е успешна.
Минувач
на 05.10.2009 в 13:19:16 #6По подобен сценарий се движи и договора ни за АЕЦ-Беляне: Информираха ни, че "продължават" работата по реакторите и ние трябва да си плащаме, независимо дали ще спрем или продължим проекта. Развойните им звена трябва да получават пари от някой баламурник.
XXX
на 05.10.2009 в 13:04:21 #5Хехе, "ултиматум"..... Съвсем по болшевишки - "Акъл не ща, пари ми дай" Нещастник.........
Бухал
на 05.10.2009 в 13:02:56 #4Нещо линка не е читав http://ru.wikipedia.org/wiki/Тачанка
Бухал
на 05.10.2009 в 13:01:22 #3Метеора,
само дето е тачанка, а не ткачанка.
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B0%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BA%D0%B0