Следващото поколение на BMW 5-Series ще се появи на пазара чак през 2011-та, а неговата версия M5 дори година по-късно, но от баварската компания вече разкриха подробности за горещата модификация пред изданието Autocar, което е публикувало и нейни шпионски снимки, пише autoblog.bg.
Ръководителят по разработването на новите M-модели, Алберт Бирман, е споделил пред Autocar, че следващото BMW M5 ще е оборудвано с подобрена версия на 4.4-литровия двигател, използван от X5 M и X6 M, която ще достига максимален въртящ момент от 678Н м. още при 1 500 об/мин.
Агрегатът ще е комбиниран със седемстепенна роботизирана трансмисия с двоен съединител.
Бирман е разкрил още, че вече е разработен първия прототип, с който се провеждат тестове, а официалната премиера на автомобила е насрочена за изложението във Франкфурт през 2011-та.
Според немеца, следващото BMW M5 ще е доста по-икономично от настоящето и ще отделя с поне 20% по-малко CO2 емисии.
Новото BMW M5 ще е с карбонов покрив, като M3 GTS, което ви показахме вчера, но при спортната петица от този материал ще бъдат изработени също капакът на багажника и още няколко компонента от каросерията.
Освен това, автомобилът ще получи активни преден сплитер и задно крило, които променят ъгъла си в зависимост от скоростта, отново както при M3 GTS.
Алберт Бирман е споделил и за някои механични нововъведения при модела, като модифицирано ESP и система за регенериране на енергия от спирачките, подобна на използваната от болидите във Формула1 - KERS.
При нея кинетичната енергия се превръща в електрическа, която се складира в акумулатора, и в определен момент могат да бъдат доставени допълнителни около 80 к.с. мощност.
Nik604
на 10.11.2009 в 19:30:51 #4Истината е в твоя ГоуФ 3 хахаха
vanush
на 10.11.2009 в 06:45:10 #3А да казаха че щее пълно с електроника която ще се разваля непрекъснато и че няма да има сервиз за масовия потребител поне още 3-4 години? Мерцедес и БМЖ бяха добри но преди 20 години от тогава клежат на стари лаври и всичките им модели са на свелини години от ЛЕКСУСА и АКЮРАТА, даже са по-лоши от НИСАН и ХЮНДАЙ. аз имам наблюдения въпху 15-20 нови модела на МЕРЦЕДС и БМВ и няма нито една която да не е била развалена за първите 3 години, при положение че се кара около 150 км за ден, то небяха скороствни котий, не бяха електроники а едни най-обикновенни крушки на стоповете са почти винаги неработеши. Така че каквото и да искарат си е все същото ако тотално не променят стратегията към надеждност, надеждност и пак надежност.
Патриозо
на 09.11.2009 в 21:54:44 #2И астри ахаахаххахахаха
Патриозо
на 09.11.2009 в 21:54:27 #1Х6 ускорява до 100 за 4.3 тука не ми се мисли направо колко Ферарита ще плачат