В Женева и европейците ще имат възможност да видят първия в света сериен боксеров турбодизел за леки автомобили, както и първия подобен в историята на марката Subaru.

Този уникален дизел е проектиран върху основата на нормалния двулитров бензинов боксер, като ходът на буталото е увеличен с 11 мм, а диаметърът на цилиндъра е намален с 6 мм.
Така освен боксел, двигателят става и "каре" с ход и диаметър на буталото по 86 мм, което дава ходов обем от 1998 см3.
Междуцилиндровото разстояние е намалено от 113 на 98,4 мм, което е позволило алуминиевият блок да е по-къс със 61,3 мм и да стане по-твърд.

Двигателят е с горивна камера в буталото, има по четири клапана на цилиндър и два разпределителни вала с верижно задвижване във всяка блокова глава.
Горивната помпа е с високо налягане от 1800 бара, разположена е отгоре на блока и се задвижва от зъбна двойка директно от коляновия вал.

Турбокомпресорът е разположен под двигателя, а охладителят е от горната страна.
Двигателят изпълнява изискванията на стандарта Евро-4 с помоща на окисен неутрализатор и филтър за твърди частици, както и със специална система за рециркурация на отработилите газове. Mаксималната мощност на агрегата е 150 к.с./110 кВт/, а максималният въртящ момент достига 350 Нм при 1800/мин.

От есента моторът ще се монтира на моделите Legacy и Outback, комбиниран с петстепенна механична предавателна кутия.
С него максималната им скорост ще достига 210 км/ч, а средният разход на гориво ще е 5,6 л на 100 км път.

Източник: auto-press.net