Гениалните разработки на Колин Чапмън спечелиха през годините на марката Lotus сериозен престиж в автомобилния спорт, но нито той , нито последователите му не успяха да го превърнат във финансов успех, какъвто отбеляза Ferrari вървейки по подобен път, пише Автопрес 2001.
Поредният опит да се конвертира духът на марката Lotus в сериозни пазарни показатели стана представеното на автосалона в Лондон първо в света спортно купе с формула на местата 2+2 и средно разположен двигател, наречено Evora.
Първата наистина нова кола създадена от марката през последните 13 години, незнайно защо е кръстена на старинния португалски град Евора.
Дизайнът на колата е дело на шеф-дизайнера на Lotus Ръсел Кар, който направи през 90-е години на миналия век моделите Esprit S4 и Elise.
Външното подобие на новата кола с предишните модели е донякъде лъжливо, защото Evora е по-дълга с 559 мм, по-широка със 141 мм и е по-висока със 102 мм от модела Elise.
Вътре в по-малкото отколкото на автомобил от голф-клас междуосие от 2575 мм конструкторите са успели да наместят два реда седалки и двигателя, което наистина дава право на Lotus да се гордее, че предлага единственият спортен автомобил със средно разположен двигател и четири места за пътници.
За доста закостенялата марка Lotus новата кола с елегантния си и високо технологичен салон, 160-литровият охлаждаем багажник, автоматичен климатик и предпазни въздушни възглавници си е истински преврат в историята.
В името на по-високия комфорт конструкторите са увеличили ъгъла на отваряне на вратите, отрязали са високите прагове и са повдигнали с 65 мм предните седалки.
Новият Lotus е първият с фирменна навигационна система, с видеокамера за гледане назад, тракшън-контрол, електроогледала и заключване Isofix за детска седалка.
Технически погледната Evora си е чист Lotus, направен върху фирмената архитектура VVA (Versatile Vehicle Architecture).
Двеста килограмовото шаси е заварено-кована пространствена рамка от алуминиеви профили, към която са монтирани алуминиевият модул на предното окачване и стоманения на задното.
В случай на катастрофа те играят ролята на заменяеми деформационни зони. Твърдостта на тази конструкция на усукване е 26000 Нм на градус, а пълната маса на автомобила остава сравнително ниска - 1350 кг.
Зад облегалките на задните седалки е разположен напречно атмосферен V6 двигател на Тоyota - 2GR-FE с ходов обем 3,5 л и мощност 280 к.с., използван при моделите Toyota Camry и Lexus RX350.
Двигателят е куплиран с шестстепенна механична предавателна кутия на специалиста в „жанра" - Getrag, което позволява на колата да се ускорява от 0 до 100 км/ч за под пет секунди.
Плановете на Lotus са за производство на около 2000 машини годишно, като според бизнес-плана на боса на фирмата Майк Кимберли, Evora 2+2 е само първата крачка в обновлението на моделната гама.
Малко по-късно ще се появи двуместен вариант, а след него и кабрио-вариант, а през 2010-а трябва да излезе новият флагман на марката Lotus, който ще възроди отново славното име Esprit.
maini4ka
на 01.09.2008 в 10:35:28 #1Човек се радва два пъти на английска кола: като си я купи, и като я продаде.