През следващата година Mazda ще стартира предлагането на уникалната си система Start/Stop- Smart Idle Stop System (SISS), която ще гарантира подобряване на разхода на гориво с около 10% при движение в градски условия, съобщава Автопрес 2001.
Системата автоматично гаси и стартира двигателя, когато придвижването е съпътствано с множество чести спирания и потегляния (като при задръстване).
Система пести от гориво, като гаси задвижващия агрегат, когато автомобилът е неподвижен.
Съществената технологична разлика между новата Start/Stop система на Mazda и съществуващите в момента е тази, че стартирането на двигателя не се извършва с помощта на електромотор, а чрез подаване на допълнително количество горивна смес в цилиндъра и запалването й.
За да е ефективен процеса по повторното стартиране на двигателя, при гасенето на двигателя, буталата трябва да преустановят движението си в точно определен момент.
SISS индексира положението на всяко едно от тях, на базата на което определя количеството гориво, което трябва да бъде впъскано в камерата преди да започне развъртането.
По този начин е постигнато впечатляващо време за рестартиране от 0.35 секунди, което е почти два пъти по- малко от това при стартирането с електромотор.
auspuh
на 12.09.2008 в 07:30:18 #8а което исках да кажа беше, че ако харчи малко то и върви малко
auspuh
на 12.09.2008 в 07:26:54 #7егати тъпотията на колата и трябват само 2 неща: turbo + NOS ако не харчи малко значи че и върви малко .. хахаха
Жоро Павето
на 09.09.2008 в 15:40:57 #6Винаги когато се спускам от много високо(например Шипка),започвам да измислям всякакви гяволии които биха накарали колата да се движи надолу безопасно със загасен мотор,но като стигна до равното - забравям.
Жоро Павето
на 09.09.2008 в 14:39:33 #5Добро е всичко което намалява тровенето. Крайно време е, по улиците вече масово да се движат хибриди с много ЕЛ + мъничко гориво.
kalima
на 09.09.2008 в 14:22:09 #4Тая "Уникална" система е разработена в началото на 80-те от независимо студио за промишлен дизайн собственост на българин (за съжаление му забравих името).
Жоро Павето
на 09.09.2008 в 13:45:45 #3Синът ми си купи по-нова,и ми остави да му продам старата Маздичка 323.Ми то не е за продаване.На 200 000 км.е, а гори 5 на 100 както и да я напъвам.На едно изоставено летище я тествах.За няколко секунди, при 5000 оборота като на шега достигна 170км.Повече не посмях.
Яростен
на 09.09.2008 в 13:18:33 #2пали-гаси пали-гаси пали-гаси е гаси!
XXX
на 09.09.2008 в 13:07:03 #1Според картинките тази идея се комбинира със стандартно въртене от стартера. Освен това е приложима само за двигатели с директно впръскване. Не че критикувам де, идеята си е много добра.....