От централата на Mazda Motor Corporation съобщиха, че в сътрудничество с Hydrogen Road of Norway (HyNor) са представили „водородната модификация" на роторната си Mazda RX-8 в Норвегия, предаде Автопрес 2001.
Крайната цел на двете страни е създаването на „чиста" транспортна система, разработена на базата на водородното гориво.
След провеждането на необходимите тестове, в страната ще бъдат доставени още 30 водородни автомобила на Mazda.
RX-8 Hydrogen RE е първият автомобил с роторен двигател на марката, който е подложен на тестове в реални пътни условия извън територията на Япония.
Специалната модификация използва т.н система dual-fuel, при която водачът е в състояние да избира между два режима на работа на двигателя- използване на бензин или водород.
Bognostrokulum
на 21.10.2008 в 12:05:36 #2"Най -тъпия " както го наричаш водороден модел , от екологична гледна точна е доста по добър от този , работещ с горивни клетки. В последните се използват метали от платиненат агрупа, добиването на които никак не е евтино и чисто. Докато горенето на водород си е напълно екологично. Е, най много да стане по-дъждовно над мегаполисите:-))
Abadbobata
на 21.10.2008 в 11:45:11 #1тва подозирам, че е от най-тъпия вид водородни автомобили - дето горят водорода, а не ползват fuel cell.