За феновете на суперспортни автомобили това е един паметен момент - във фабриката Боулинг Грийн бе даден стартът на производството на ZR1, съобщава Автопрес 2001.

Чакането не трая дълго и европейците могат да бъдат доволни - през тази година американският завод ще произведе 50 броя от "Най-бързият Corvette на всички времена " специално за клиентите на Стария континент.

Благодарение на монтираната в завода камера, Corvette е осигурил на ентусиастите удивителната възможност да наблюдават производствения цикъл на ZR1.
Тези които нямат търпение да видят това чудо на пътя могат просто да кликнат на следния интернет адрес: http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=1612773635

С обявяването на началото на производството бяха оповестени и динамичните характеристики на автомобила, които определено са впечатляващи:
- Ускорение 0-100 км/ч за 3,4 сек
- Ускорение 0-160 км/ч за 7,0 сек
- Време за изминаване на четвърт миля - 11,3 сек с 211 км/ч

Corvette ZR1 достига максимална скорост от 330 км/ч - показател, който му дава основание за титлата "Най-бързият Corvette на всички времена" и право да се нареди сред най-впечатляващите суперспортни автомобили в света.
Никой от тях обаче не може да се мери със ZR1 по съотношение между динамични качества и цена.

„ZR1 е невероятна машина във всяко едно отношение", твърди Ед Пепър, вицепрезидент на Corvette.
„На света няма друг автомобил, който да постига подобен баланс от динамични качества, цена и разход на гориво."

Динамични характеристики
Ускорението на Corvette ZR1 от нула до 100 км/ч е с 0,3 секунди по-кратко от това на изключително бързия Z06 с неговите 512 к.с. 160-километровата граница се прекосява с почти цяла секунда по-бързо - 7,0 срещу 7,9 секунди за Z06.
Динамичните параметри на ZR1 са равностойни и дори по-добри от тези на много суперспортни автомобили със значително по-висока цена.

„Чудесното съотношение на мощността спрямо теглото осигурява на ZR1 сериозно предимство пред конкуренцията", твърди главният инженер на Corvette Том Уолъс.
„Това е наистина важен параметър, който собствениците на конкурентни автомобили могат да оценят в пълна степен на пистата".

Производствените разходи и поведението на пътя обаче не са единствените фактори, които осигуряват на ZR1 (наричан „Синият дявол") преднина пред конкуренцията.
Той ги побеждава и в една друга много важна дисциплина - показанията на колонката при зареждане на бензиностанцията.

 Според официалните данни, разходът на гориво на ZR1 на 100 км е 16,8 литра в града и 11,7 литра при извънградско движение с което той безапелационно побеждава съперници като Ferrari 599 GTB Fiorano (съответно 21,4 и 15,7 литра), Lamborghini Murcielago (29,4 и 18,1 литра) и Aston Martin V8 Vantage (19,6 и 12,4 литра) и се доближава до този на Dodge Viper (18,1 и 10,7 литра) и Porsche 911 GT3 (15,7 и 10,7 литра).

Под изтъкания от въглеродни нишки капак
Новият 6.2-литров бензинов агрегат LS9 използва култовия „small block" и механичен компресор.
Благодарение на високотехнологичните материали, леките движещи се компоненти издържат без проблеми свръхнатоварването и позволяват достигане на високи оборотни режими.

Компресорът от шесто поколение, комбиниран с ефикасна система за охлаждане на сгъстения въздух, позволява на LS9 да развива голям въртящ момент в широк оборотен диапазон и да достига значителна стойност на максималната мощност.
Този двигател със сложна и високотехнологична конструкция се сглобява ръчно в GM Performance Build, в Уиксъм, Мичиган.

Както LS9, така и самият ZR1 е невероятна машина, изградена от леки и уникални като качества компоненти и създаваща изключително чувство за надеждност.
Неслучайно с началото на производството той получи прозвището „Мега Звярът", а търсенето му е огромно.

От произведените автомобили 50 екземпляра ще се отправят към Европа.

Оборудване

Оборудването на ZR1 използва основата на Z06.
Интериорът включва кожени тапицерии на олекотените седалки с електрическа настройка и подгряване и избродирано лого ZR1.

Част от обзавеждането са страничните въздушни възглавници, високачествената аудиосистема Bose, навигационната система, блутуут-връзката, регулируемият волан с автоматична настройка, възможност за избор на четири разцветки на кожения салон и други.

Цената на новия модел ще бъде оповестена след представянето му в Европа тази есен.