Недопустимо е държавните или общинските институции да отменят валидността на разпоредбите на законите по свое усмотрение. Това заявяват в съвместна позиция 11 организации, обществено ангажирани с проблемите на пътната безопасност, по отношение на "мигащия" зелен сигнал на светофарите.

Според тях страната ни като коректен партньор, който се е съгласил да спазва общи правила и норми по отношение на организацията на движението, подписвайки Виенската конвенция от 1968 г., както и Сводните резолюции на ЕС, не бива да пристъпва поетите международни ангажименти.

В становището се подчертава, че измененията на законовите и подзаконовите нормативни актове, които засягат пътната безопасност, трябва да се прилагат едва след като са приети от експертната общност и са преминали през обществено обсъждане.

Мигащият зелен сигнал на светофарите в София остава

Мигащият зелен сигнал на светофарите в София остава

От МРРБ са обещали, че ще променят наредбата си

Организациите са категорични, че не подкрепят връщането на "мигащия" зелен сигнал на светофарите, преди да бъдат представени валидни доказателства за ефективността на тази мярка.

Те настояват да се проведе широк експертен дебат, където да бъде обсъдена мярката.

Според тях сигналът от зелена мигаща светлина не може да се използва, докато не бъде регламентиран нормативно.

"До промяната на ЗДвП или Наредба №17 на МРРБ за регулиране на движението по пътищата със светлинни сигнали настояваме да се прилагат разпоредбите на чл. 12, ал. 6 от ЗдВП, а именно: "На кръстовища с интензивно движение се поставят устройства за отчитане на времетраенето на светлинния сигнал", или поне най-малкото да се увеличат преходните интервали", посочва се в позицията.

Комитова готова да защитава Наредбата за мигащия зелен светофар

Комитова готова да защитава Наредбата за мигащия зелен светофар

МРРБ ще пита Фандъкова каква е причината за предприетите действия

Организациите искат и да се проведе обективно проучване на международния опит по този въпрос и да се прецени дали наистина постига намаляване на пътно-транспортния травматизъм.

Становището е подписано от: Европейски Център за транспортни политики, Национален таксиметров синдикат, Българска асоциация за рекреация, интеграция и спорт, Асоциация за квалификация на автомобилистите в България, Сдружение "Автотехнически експерти за пътна безопасност", Асоциация "Пътна помощ България", Национално сдружение на пунктовете за извършване на периодични прегледи на МПС, Българска асоциация на пострадали при катастрофи, Съюз на автосервизите - София, Асоциация на собствениците на електромобили в България и Сдружение Софийски мотористи - София райдърс.