Комисията за защита на конкуренцията глоби със 155 375 лв. Българска телекомуникационна компания, съобщиха от комисията.
Санкцията е за извършено нарушение на чл. 30 от ЗЗК (отм.), който гласи: "Забранява се всяко действие или бездействие при осъществяване на стопанска дейност, което е в противоречие с добросъвестната търговска практика и уврежда или може да увреди интересите на конкурентите в отношенията помежду им".
Производството е образувано по молба на "Космо България Мобайл" ЕАД (Глобул) за установяване на евентуално извършени нарушения при предоставяне на програмата на БТК "У дома 250".
Програмата включва 1000 минути за провеждане на селищни и междуселищни разговори, 250 минути за международни разговори и за връзка към мобилната мрежа на БТК, срещу месечен абонамент от 24 лв.
Производството на КЗК установи, че в писмо до КРС, БТК е заявила изменение на цените на фиксираната гласова телефонна услуга за абонаментния план.
В отговор Комисията за регулиране на съобщенията определя заявените цени като несъответстващи на закона и дава задължителни указания за изключване на разговорите към мобилната мрежа от абонаментния план.
В отговор БТК предлага изменение на ценовите условия и изключва безплатните минути към мобилната си мрежа от абонаментния план, но месец по-късно ги рекламира в масирана рекламна кампания, стартирала на 1.11.2008 г.
Комисията счита, че поведението на БТК не отговаря на добросъвестната търговска практика.
Дружеството е провело рекламна кампания на продукт, за който е знаело от задължителните указания на регулатора, че не отговаря на законовите изисквания и по този начин реално е подвело потребителите.
titanik
на 06.06.2010 в 15:18:14 #2Интернет доставката на Vivacom е меко казано БЕЗОБРАЗНА Никой на доверие да не се подлъгва по техните реклами по съответните им пакетни доставки на разни услуги. Аз им повярвах и сключих договор за доставка на интернет и телефонна услуга /за което много съжалявам/, но интернет доставката им е под всякаква критика. За безобразната им интернет доставка има няколко вероятности: 1- Правят го умишлено с цел да си поръчаш доставки с по-високо заплащане /най-вероятното/ 2- Сървърите им не са в ред и не се поддържат правилно /малко вероятно/ 3- Техническият персонал поддържащ сърварите е горе долу грамотен /което е извънредно недопустимо и не е за вярване/ Препоръка: Ако някой реши да подпише договор с vivacom за какъвто и да е пакет услуги, нека към договора, предложен от тяхна страна, собственоръчно във всички екземпляри да добави, че подписва с условие за определен от клиента изпитателен срок/най-малко 1 месец/. По този начин клиентът ще е в пълното си право да прекрати договора си с vivacom, ако не се спазват условията обещавани от страна на vivacom. Ако подобна добавка не бъде приета от страна на vivacom, то по-добре ще е да не се приемат /на сляпо/ обещанията по съответния пакет услуги и да не се стига до сключване на договор. Светът на капитала се управлява от вълчи закони, така че внимавайте. Войната с клиента, винаги води до поражение на компанията. Крайно време е моралът и коректността, да заемат полагащото им се място в бизнес отношенията, а некоректните да бъдат изхвърлени зад борда.Докато vivacom не си оправят интернет услугата си, аз ще продължавам да разпространявам това предупреждение Излъган от vivacom клиент
lulinstyle
на 25.05.2009 в 15:21:17 #1Малко е! При договор с БТК АДСЛ , не подписваш договор за доставка на интрернет услуги ,а договор че ще им превеждаш пари всеки месец.Ако поискаш прекратяване на договора поради липсата на интернет трябва да заплатиш цялата сума до края на догова. Ако не платиш 3 месеца и ти спрат нета, после си им вече длъжник и те заплашват със съд. Страшни хитреци .