Комисията за защита на конкуренцията глоби със 155 375 лв. Българска телекомуникационна компания, съобщиха от комисията.

Санкцията е за извършено нарушение на чл. 30 от ЗЗК (отм.), който гласи: "Забранява се всяко действие или бездействие при осъществяване на стопанска дейност, което е в противоречие с добросъвестната търговска практика и уврежда или може да увреди интересите на конкурентите в отношенията помежду им".

Производството е образувано по молба на "Космо България Мобайл" ЕАД (Глобул) за установяване на евентуално извършени нарушения при предоставяне на програмата на БТК "У дома 250".

Програмата включва 1000 минути за провеждане на селищни и междуселищни разговори, 250 минути за международни разговори и за връзка към мобилната мрежа на БТК, срещу месечен абонамент от 24 лв.

Производството на КЗК установи, че в писмо до КРС, БТК е заявила изменение на цените на фиксираната гласова телефонна услуга за абонаментния план.

В отговор Комисията за регулиране на съобщенията определя заявените цени като несъответстващи на закона и дава задължителни указания за изключване на разговорите към мобилната мрежа от абонаментния план. 

В отговор  БТК предлага изменение на ценовите условия и изключва безплатните минути към мобилната си мрежа от абонаментния план, но месец по-късно ги рекламира в масирана рекламна кампания, стартирала на 1.11.2008 г.

Комисията счита, че поведението на БТК не отговаря на добросъвестната търговска практика.

Дружеството е провело рекламна кампания на продукт, за който е знаело от задължителните указания на регулатора, че не отговаря на законовите изисквания и по този начин реално е подвело потребителите.