17-годишна българка остана в испанската столица Мадрид, след като авиокомпания продаде мястото й два пъти, информира bTV.

17-годишната Зорница си закупила билет до София, но се оказало, че двупосочният билет не гарантира полет обратно. Телевизията е установила, че най-много жалби, освен за закъснения, има за дублирането на места по най-популярните маршрути, което се случило и със Зорница.

Франция налага екоданък на авиокомпании
Обновена

Франция налага екоданък на авиокомпании

Очакват се приходи от около 180 млн. евро от 2020 г.

17-годишната е посетила Мадрид като част от плановете й да учи висше образование. Тя пътувала сама с подписана от родителите декларация.

Преди полета към София се чекирала онлайн, но вместо бордна карта получава от Уиз ер съобщение да отиде на гише.

"Платих 45 евро, той ми издаде бордна карта, като дори се пошегува, че имам късмет, че ми е дал последното място", разказа Зорница Коцева.

Но на изхода за самолета я спират.

"Точните му думи бяха: "Продали сме ви билет, който е продаден вече на друг", обяснява потърпевшата.

В крайна сметка семейството плаща за връщане с друга компания.

От превозвача признават в писмо до телевизията за практиката да се продават повече билети от наличните места, за да се избегнат празните седалки, ако не се появи пътник.

Зорница своевременно е била информирана за ситуацията и е подписала формуляр за отказано качване на борда, в който се съгласява да приеме като компенсация възстановяване на първоначално заплатената цена на билета. Но тя казва, че не е подписвала подобен документ.

Компенсациите за дублиране на места достигат до 600 евро в зависимост от дължината на полета.