Мантинелата не е причина за тежката катастрофа с петима загинали на АМ "Тракия". Тази позиция изразиха председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски и инж. Иван Досев - член на УС на агенцията.
Досев се обяви против внушенията, че по-високият клас ограда би довел до различни щети.
Двамата посочиха, че мантинелата в участъка е била поставена през 1993 г. и до момента е отговаряла на всички нормативни изисквания към ограничителните системи,. В момента там се поставя стоманена предпазна ограда, която е оразмерена да задържи автобус. Тази ограничителна система за пътища е най-разпространена по магистралите и се полага навсякъде, където няма опасности като надлези, бензиностанции или възможност за засягане на трети лица, пътуващи по друго направление. За такива места е предвиден най-високият клас мантинели, които се оразмеряват за удар от камион с тежест 38 тона, при ъгъл на удара 15 градуса и при скорост на движение 80 км/ч.
По данни на АПИ 87% от магистралите са с подменени ограничителни системи, като новите мантинели отговарят на последните нормативни изисквания. Това обаче не означавало, че участъците, които не отговарят на тях, са опасни или че мантинелите не са отговаряли на последните нормативни изисквания при поставянето им.
През 2019 г. Пътната агенция е вложила около 24 млн. лв. за подмяна на ограничителни системи по пътищата. По думи на Досев до юли тази година са инвестирани 40 млн. лв. за целта.
Относно предложението да се поставят бетонни разделители между пътните платна Георги Терзийски заяви, че има готовност да се направи оценка от експерти и да се дадат съответните предписания какви ограничителни системи да бъдат поставени.
През 2019 г. е изготвен технологичен проект, като се предвижда след средата на септември да започне ремонт на 52 км - от 156-и до 208-и километър, в платното на АМ "Тракия" в посока Бургас.
Председателят на АПИ подчерта, че не инцидентът е причина за ремонта.
Той посочи, че в момента няма ограничение за движението на тежкотоварния трафик през летния сезон. По негови думи въпреки че от АПИ са имали подготвена заповед за ограничаване на движението на тирове през почивните дни в летния сезон, въведените от ЕК "зелени" коридори заради коронавируса възпрепятстват въвеждането на ограничения по тях.