Новото ръководство на Министерството на регионалното развитие и благоустройството се е забавило с 3 месеца да пусне нови обществени поръчки за текущ ремонт и поддръжка на пътищата, заради което се е достигнало до сегашната патова ситуация при която старите договори са прекратени и изтичат до месец, нови, поне до юли, няма да има, а парламентът все още не приема удължаването на вече прекратените чрез плащане на 50% от дължимите над 1,2 милиарда лева на бранша.

Твърденията към текущото ръководство на МРРБ отправи бившият заместник регионален министър Иван Шишков в ефира на БТВ. Същевременно настоящия министър Гроздан Караджов нееднократно изтъкна, че част от казуса е следния - в прекратените от служебния кабинет договори няма записана клауза те да продължат докато не се намерят нови изпълнители.

Пътищарите излизат на национален протест другата седмица

Пътищарите излизат на национален протест другата седмица

Настоява правителството да осигури разплащане по договорите за пътни ремонти

"Това, което намерихме като документация, бе шокиращо и бе важно да се предприемат спешни мерки", защити действията на служебното ръководство на МРРБ при Комитова Иван Шишков.

И подчерта - старите договори са прекратени с хоризонт април-май, като търговете по новите договори можело да започнат още през януари. "Имаше оставено достатъчно време."

"В тези 4 месеца тези неща можеше да бъдат направени. Предаването на цялата документация беше като летящ старт, като съотборници към новото ръководство. Ако това се забави, има риск цялата промяна да се забави, дори да се върнем назад", опасява се Шишков.

Караджов: Проблемът не е в парите за пътища, а АПИ да си върши работата

Караджов: Проблемът не е в парите за пътища, а АПИ да си върши работата

Има криза на управляващата коалиция, призна и регионалният министър