ЧЕЗ България не може да изпълни в срок нареждането да върне месечното отчитане на тока.

Това заяви в Монтана главният изпълнителен директор на дружеството Любош Павлас като припомни, че ЧЕЗ обжалва в съда решението на енергийния регулатор.

Ако държавният регулатор не отмени последното си решение до 1 април, няма да сме в състояние да го изпълним в поставения срок, каза Павлас, цитиран от БНР.

За цяла северозападна България ще са ни необходими около 6 месеца, допълни той. 

Всичко, което сме направили за последните 3 години остава тук в България. Тези средства се връщат като инвестиции в мрежата, обясни Павлас.

Ще заделяме повече за това, ако намалим разходите по отчитането на изразходваната електроенергия, а можем да го направим чрез увеличаването на срока, както е в цяла Европа.

Колкото по-малко за фактури, обработка на сметки и отчитане на електромерите, толкова повече за доброто състояние на мрежата.

Според Любош Павлас ще е необходимо време, за да се убедят клиентите, че прилаганият сега метод е по-добър.

Фактурите, които получават потребителите, са сложни и объркващи заради изискването в тях да бъдат посочвани всички разходи по доставката на електроенергията, обясни главният изпълнителен директор на ЧЕЗ България.

Той подчерта, че клиентите са най-важни за компанията, но тя е тук, за да печели като всеки нормален икономически субект, а социалните функции са приоритет на държавата.