Последните две години на пандемия накараха все повече бизнеси да си задават въпроса "Какво е ключово за успеха ни като компания и работодател?" Много от тях единодушно отбелязват, че това е именно удовлетвореността на техните служители. Принудени от обстоятелствата, повечето компании започнаха да предлагат възможност за работа от вкъщи, което от една страна намали времето за пътуване до офиса, но от друга, за съжаление, голяма част от хората загубиха баланса между професионалния и личния си живот, сливайки работа и почивка. Бизнесът започна да отделя повече внимание на т.нар. wellbeing на своите служители и да основава стратегията си за привличане и задържане на служители именно на него.

Именно в търсенето на този баланс и изграждането на модел за благополучие на служителя, софтуерната компания за разследващ анализ Cognyte въведе т.нар "задължителни" дълги уикенди, които се случват 4 пъти в годината.

Кое се оказва по-ценно от бонуса?

Иновативният подход включва множество нефинансови придобивки като гъвкав график, хибриден модел на работа, клубове по интереси с всевъзможни активности като йога, танци и изкуства.

Подаръците, изпратени от компаниите по време на личните поводи на служителите като сватба или раждане на дете или пък кошницата с лакомства и персонална картичка "Бързо оздравяване" в случаите, в които служителите са болни, също са част от новата стратегия

"Хората промениха начина си на живот и започнаха да ценят много повече личното си време. Например, ако преди пандемията са пътували по един час, за да дойдат до офиса, сега използват това време за друго", разказа Десислава Василева, бизнес партньор "Човешки ресурси" в международната софтуерна компания Cognyte.

Тъй като работата от вкъщи се превръща в постоянна договореност, членовете на екипа на компанията вече разполагат и с домашни офиси, които "работят за тях".

"Това означава да изградим офиса от самото начало - с качествени мебели, удобен стол и всички аксесоари, които са нужни на човек, за да остане продуктивен", разясниха от Cognyte. Ето защо от компанията предоставят бюджет за оборудване на "офиса" у дома на служителите си, за да е сигурно, че те ще се чувстват комфортно.

Технологичната компания също така инвестира в програма за подпомагане не само на своите служители, но и на семействата им.

"Нашата глобална програма за помощ на служителите предлага широка гама от услуги за поверителна подкрепа за психическото, финансовото, физическото и емоционалното им благополучие", споделят от Cognyte. Служителите на компанията от целия свят имат 24/7 достъп до "гореща" линия за консултации, а също и възможност за срещи с експерти "лице в лице", добавя госпожа Василева.

За да поддържа екипа си физически здрав в условията на пандемия, компанията продължава да провежда и онлайн уроци по стречинг.

Дълъг уикенд за "рестартиране"

В контекста на една от основните ценности на компанията: "да бъдем силно свързани", произтича и идеята да предоставят повече време на служителите си, за да забавят малко темпото и да прекарат известно време с любимите си хора.

През февруари служителите на Cognyte по целия свят, включително и в България, получиха своят първи "дълъг" уикенд.

"Дългият уикенд, веднъж на тримесечие е време, което можем да използваме за най-близките си хора. На годишна база това са четири допълнителни дни платен отпуск, с които нашите служители ще разполагат", разказа Десислава Василева

Повечето технологични компании предоставят на служителите си не минимума от 20 дни платен отпуск, а с 5 дни повече. Такава е и фирмената политика на Cognyte, в която след въвеждането на 4-дневния бонус от "тихи дни", броят на дните платен отпуск на служителите се увеличи на 29.

Десислава Василева добави, че усещането да имаш 4-дневна работна седмица, дори да е само веднъж в тримесечието, дава вътрешно усещане за спокойствие и променя подхода към работната седмица.

"Да знаеш, че не само ти, но и колегите ти няма да работите в този ден и няма да имаш повече задачи, когато се върнеш на работа в понеделник ти създава усещане за лекота и ти предоставя възможност да се насладиш максимално на този дълъг уикенд", категорична е Десислава Василева.

Преди да стигне до въвеждането на тази "бонус" програма, компанията е провела анализи както на регионално, така и на международно ниво. Оказало се, че за служителите най-важен е именно балансът между работа и личен живот. Така с малки стъпки - ежегодният "Ден на семейството " - ден, в който служителите прекарват с близките си, се развива до въвеждането на 4 "задължителни" дълги уикенда. През тях всички над 2 000 служители на Cognyte, включително и 160-те души от бързоразвиващия се офис на компанията у нас, спират да работят и се наслаждават на дните за презареждане.

В допълнение към всички тези предимства компанията предлага на служителите си ваучери за храна, Multisport карта и медицинска застраховка, които се покриват изцяло от компанията.