Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията в крайна сметка отстъпи пред исканията на част от автошколите да не бъдат задължавани да инвестират в нова техника за наблюдение при провеждане на практическите изпити на кандидатите за шофьори.
Това съобщи money.bg.
На пресконференция зам.-министърът на транспорта Камен Тичев заяви, че камерите, които ще следят практическия изпит на кандидатите за водачи на МПС, ще бъдат осигурени от министерството чрез изпълнителна агенция „Автомобилна администрация".
По време на практическия изпит служителят на ИА „Автомобилна администрация", който провежда изпита, ще носи камера със себе си.
За тяхното закупуване е предвиден бюджет от 300 000 лв. Предишното предложение на ведомството беше автошколите да осигурят със свои средства техниката.
В транспортното ведомство се провежда кръгла маса, на която се обсъждат промените, свързани с обучението и изпитите на кандидатите за водачи на МПС. На нея присъстват представители на 9 браншови организации.
Най-вероятно всички автомобили ще имат GPS - устройства, които трябва да бъдат осигурени от техните собственици. Но това все още се дискутира на срещата, уточни заместник-директорът на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Анастас Тодоров.
Камен Тичев допълни, че са постигнати принципни съгласия с браншовите организации по основните въпроси, но предстои изглаждане на някои от детайлите. И практическият, и теоретичният изпит ще бъдат записвани, уточни заместник-министърът.
Той подчерта, че новите мерки са основна част от борбата с незаконните практики и сивата икономика в издаването на шофьорски книжки. Тичев увери, че свидетелство за управление на МПС няма да получават кандидати, за които няма запис от видеонаблюдение както от теоретичния, така и от практическия изпит.
Предложението на министерството за теоретичните изпити се запазва. Кандидат шофьорите ще бъдат обучавани в специално оборудвани зали, които са собственост на ИА „Автомоболни администрация" или на частни автошколи, на условието е в тях да има монтирана техника за видеонаблюдение.
Иво Карамански
на 23.11.2009 в 22:25:27 #10трябва да се спре с продажбата на книжки, инструктурите които го правят трябва да бъдат съдени като подбудители към убийство, но е истина че и полицаите трябва да си вършат рабоата, и аз не спазвам винаги правилата за движение, но има хора които се мислят за велики, за 6-7 години съм се нагледал на такива "шофьори" че вече ме е страх да карам
само застанете на владая петък или неделя и ще се нагледате на изпълнения
Bulk
на 23.11.2009 в 21:42:05 #9Хубаво е, че държавата се замисля за качеството на обучаваните кандидат-шофьори. Но не съм много убеден, че това е правилният начин - със следене. В момента се обучавам за категория Б и мога да коментирам следното: 1) Учебните материали са много добре направени - на издателство Труд; 2) Лекторът си води занятията много съвестно, като спазва графика. По план са предвидени 8 учебни часа теория, а той винаги ни отделя повече от предвиденото време. След края на занятията всеки път ни раздава по две листовки за упражнения. 3) Кормуването също се провежда съгласно плана и всичко е много коректно, но когато кормуваш постоянно около теб се извършват какви ли не дребни нарушения (изпреварвания отдясно, неспазване на предимство, правилото на дясностоящия не се спазва, преминаване на червен светофар, паркиране на тротоара, изпреварване в забранен участък, паркиране пред пешеходна пътека и пред кръстовище и т.н.) и инструктура ти обяснява, че за момента нещата са така, но един ден ще се оправят и ще станат катов Европа. 4) Мнението ми е, че полуграмотен и полуинтелигентен човек не може (НЕ МОЖЕ) да вземе теоретичния изпит пред ДАИ! Това означава, че нещата се пропукват някъде там. Едните обучават, а другите оценяват и дават оценка дали си взел изпита. 5) Ако държавата иска да направи нещо да оправи междуселските пътища, да махне паразитни структури и да слее ДАИ с КАТ. 6) Ако държавата иска нещата да бъдат перфектни да въведе обучението в училищата (друго е да ти набиват правилника в главата 1 година), а изпитите да ги провежда КАТ.
indahead
на 23.11.2009 в 19:35:35 #8Простака си личи че е простак и вероятно е субектът от снимката.... Първо това е един много сериозен проблем,който ежедневно коства ЖИВОТА на много хора!Как няма да намерят пари за него бе,кратуно тъпа?А и става дума за 300 000 лева не за 300 милиона....А и каквото и да говорим,ще бъде 100 пъти по-трудно да се мами с камера над главите им и в изпитните зали отколкото без.Така че айде земи си задръж тъпите размисли за себе си че ми писна от смотани нихилисти като тебе!
Простака
на 23.11.2009 в 17:14:00 #71. Ефект нема да има никъв 2. Уж нямало пари, ама когато требва да се даде поръчка на наша фирма, се намират Тия неща ги гледахме и при Тройната, що си толкова тъп, избирателюююююю
Иво Карамански
на 23.11.2009 в 17:01:36 #6то хубаво ще го направят, ама убииците с разрешително които щъкат по улиците, с тях какво ще правим ?
bravolog
на 23.11.2009 в 16:44:41 #5инфраструктура*
bravolog
на 23.11.2009 в 16:43:27 #4Абсолютна кретения! Вместо тези пари да отидат за пътища,държавата си прави Биг Брадър.Ако се направят магистрали,смъртните случаи ще намалеят наполовина.Липсата на адекватна инфрастукура е проблема,а не слабата квалификация на шофьорите.
иванчо
на 23.11.2009 в 15:33:04 #3Българинът и на това ще намери цаката. Вместо Иван /който хабер си няма от кормуване/ ще се кормува Драган. Парите от Иван ще се разделят от инструктора и наблюдаващия с камера.
JedyMaster
на 23.11.2009 в 14:14:57 #2Е, ТОЛКОВА ЛИ НЯМА ЧЕСТНИ ИНСТРУКТОРИ В ТАЗИ ДЪРЖАВА БЕ, ЩО ПАРА ЩЕ СЕ ПОТРОШИ!
Slavi
на 23.11.2009 в 14:06:02 #1Приятелю, ходил ли си на училище някога? Защото не ти личи...