Като отговорен и държавнически акт определи оставката на правителството на Бойко Борисов столичният кмет Йорданка Фандъкова. На пресконференция в Столична община относно бъдещите планове за метрото тя коментира, че не може да се позволи в центъра на европейска столица да се пролива кръв.
Градоначалникът припомни, че времето е трудно и не трябва да се забравя в какви условия на тежка криза е работило правителството. Фандъкова отбеляза, че винаги е работила екипно с бившия кабинет и така е успяла да завоюва доверието на европейските институции.
Все пак тя не отрече, че протестите са основателни и потвърди, че държавата наистина има сериозни проблеми. „Като заклет демократ смятам, че това наистина е правилният начин. Все пак правителството на Борисов се съобразяваше с хората и го доказа за последно", категорична бе кметът. Тя обяви, че ако президентът Плевнелиев я покани за премиер на служебното правителство, ще откаже, защото в София има много работа, която трябва да бъде свършена.
Стана ясно, че до момента в СО не са пристигнали уведомления за нови протести.
Относно проблемите с електроразпределителните дружества столичният градоначалник отбеляза, че е привлякла външни експерти, които след седмица заедно с потребителски и граждански организации ще започнат независими проверки на сгради с високи сметки за отопление. Първият междинен доклад на тази работна група се очаква след две седмици.
Фандъкова посочи, че предлага да се въведе таванен процент на сградната инсталация. Според нея не би трябвало да се начисляват и лихви върху прогнозните планове.
На журналистически въпрос за състоянието на „Столични имоти" тя заяви, че се надява Столичният общински съвет да гласува на следващата сесия смяна на ръководството на дружеството.
Относно бъдещите планове за метрото в София стана ясно, че до средата на 2015 г. ще има построени станции както на летището, така и на Бизнес Парка в „Младост" 1. Фандъкова припомни, че прогнозите средства за този проект възлизаха на 146 милиона евро, като при търговете тази сума е намалена до 119 милиона евро.
Инженер Братоев, който отговаря за проекта за третия метродиаметър, разказа, че той ще бъде с дължина от 17 километра и ще включа 19 броя станции.
Според прогнозите се очаква линията да обслужва 169 000 пътници на ден и трябва да бъде готова до 2018 година. Метрото ще тръгва от Ботевградско шосе, като ще минава пред Театър зад канала, Орлов мост, под ВМА, през Красно село и „Овча Купел" до Околовръстно шосе. Предвижда се при крайната му спирка да се направи и ЖП спирка на линията София-Перник. Инженер Братоев обясни, че от Столична община се стараят всяка линия на метрото да има хиксообразна структура, като така трите метродиаметъра ще обслужват шест маршрута, покриващи 80% от територията на столицата.
Относно станцията на летището Братоев обясни, че ще има пряка връзка и с корпуса на Терминал две, както и изход при подземния паркинг на аерогарата. Предвиден е и панорамен входен вестибюл, който ще бъде насочен към пистите.
griffin
на 22.02.2013 в 12:33:21 #1да ебъ и резана измет