Основните проблеми, дискутирани на Националната телефонна линия за деца, са свързани с техни любовни грижи.
Само за ноември постъпилите сигнали са 7 894 обаждания. Проведени са 1 652 консултации, от които 90% са с деца, 4% с родители и 6% с други възрастни, търсещи съдействие за проблем, свързан с дете.
Оказва се, че младите търсят подкрепа от специалистите най-вече заради проблеми с любовните си връзки, страх от отхвърляне, ревност, разочарованието при раздяла или изневяра. По тези теми са над половината или 59% от всички консултации през ноември.
Високият процент на подобен тип затруднения специалистите обясняват с това, че младите хора нямат голяма възможност да говорят по проблема, не усещат достатъчна подкрепа от приятелския или семейния си кръг или няма как да разкрият какво чувстват поради притеснение или неразбиране.
Други въпроси, по които децата търсят помощ на телефон 116 111, се отнасят до взаимоотношенията с връстници или учители, както и психосоциални проблеми - самота, тревожност, липса на самоувереност.
70 са разговорите, свързани насилие, като в 51 от случаите децата са споделили за тормоз в семейството. Обикновено в такива ситуации младежите се обаждат по няколко пъти, защото са тревожни и не споделят всичко в рамките на един разговор.
При изградена връзка на доверие с консултантите започват да разказват повече детайли за преживяното.
През ноември към отделите „Закрила на детето" в страната са подадени 18 сигнала за деца в риск, свързани с физическо и психическо насилие в семейството или с неглижиране. Три от случаите се отнасят за деца, които са свидетели на домашно насилие между родителите си.
На компетентните органи е предаден и сигнал от майката на момиче, станало жертва на сексуално насилие.