Агенцията за енергийна ефективност изчисли, че годишно страната ни губи над 2 милиарда лева от задръстванията, съобщи БТВ.
Експертите в Агенцията са изчислили и че в София и другите големи градове всеки българин в трудоспособна възраст губи около час в задръстванията.
Ако половината от това време не прекарваме по светофарите, а на работните си места икономиката на България ще произведе брутен продукт поне за милиард и двеста милиона лева. Другото изражение на тази цифра е възможната индексация на заплатата на всеки един от нас. Тя би могла да нарасне с поне 5%.
Към тази цифра прибавяме и ненужното гориво, което изгарят автомобилите. Загубите се оценяват над 600 милиона лева.
По наши изчисления в държавата ежедневно се изгарят така ненужно 200 тона гориво, което освен това води и до екологични загуби от половин милион тона въглероден двуокис в атмосферата. И тази емисия е само от замърсяванията, които правим в задръстването всеки ден, обясни Таско Ерменков, изпълнителен директор на Агенцията за енергийна ефективност.
Само за последните 12 почивни дни около Великден и Гергьовден София се очистила от над милион и двеста тона въглеродни емисии.
Има и друг тревожен факт - водачите в столицата освен, че отричат предимствата на градския транспорт, масово нарушават Закона за движение по пътищата и карат автомобилите си по бус лентите. Така в столицата градският транспорт изгаря ненужно гориво за десетки милиони лева. Това число не се включва в глобалната загуба от над 2 милиарда лева.
Санкцията за водачите, които карат по БУС-лентите е глоба до 20 лева и отнемане на точки. Редно е да ги призовем, защото те пречат на градския транспорт и са главен виновник за задръстванията в големите градове, коментира говорителят на КАТ-СДВР Любка Маринова.
Агенцията е изчислила още, че ако софийското метрото се завърши, трафикът ще намалее автоматично с 12 на сто или глобалната загуба от задръствания ще намалее с 240 милиона лева.
iscariot
на 07.05.2008 в 03:02:55 #8Fenixxx
тия няма да разберат, че ако не им дигнат насила задниците от шибаните коли и те и децата им ще умрат от рак, астма абе все готини работи.
Fenixxx
на 06.05.2008 в 09:06:55 #7Miki Регистриран на: 17.02.2007, 11:22 Тъп българино излезни от село хората в белите страни не смеят да я оближат тази лента камо ли да карат на нея. Спазва се желязно това правило. Идеята е повече хора да се возят с градския и да се отпусне трафика (защото ако бус лентата е свободна няма да има задръстване за градския транспорт) и чукундури като тебе да схваната че като си карат колата стигат за 2 часа на бачкане а с градския за 15 минути. Ето за това няма и велоалеи щото всичките тъпаци ще карате по тях. То не че тази дето я има пешеходците се съобразяват с нея де. И точно това е идеята да се затвори целия център за всичко друго освен за градския транспорт. Щото по друг начин явно не става. По центъра в софия цари пълен хаос за 5 минути на някоя бус лента ако събирам по 20 кинта на секи дето минава по нея ще заработвам на час повече от колкото сега правя за ден-два
shtarkel
на 06.05.2008 в 08:56:30 #6Задръствания има щото всички селяни се довлачиха в София!Сега по празниците беше разкош!Караш си и си пееш!Тия гадни провинциалисти направо ни е......мамата!
Miki
на 05.05.2008 в 23:58:51 #5Дааа...ние пак губим а мафията т.е. властта пак печели. А не им стига и това ами ще глобяват и за движение по автобусните ленти щото автобусите харчели много гориво от задръстванията в техните ленти. С други думи тези загуби да се прехвърлят от джоба на градския транспорт в нашия джоб. Е защо пък не? Да не би робския народ да възроптае или не дай си боже да реши най после да помисли за себе си? По скоро върбата ще роди круши!
AcOrP
на 05.05.2008 в 23:51:08 #4да ве като се кара в бус лентата става задръстване хахаяхаа! Е представете си на цариградско като е задръстено в 3-те ленти 2+1 бус,какво ще стане ако няма коли в бус лентата а всички са в другите 2 ? 33% по-голямо задръстване.
дунавец
на 05.05.2008 в 23:20:46 #3FERRARI Регистриран на: 30.05.2006, 01:17--------------

Alexander_I
на 05.05.2008 в 22:48:31 #2Дам, абсолютно е така.. тея милиони левчета от т.нар."ненужен разход на гориво" влизат в нечие джобче, най-често в това на ЛукОйл, тях не съм ги чул да се оплакват от недостиг на финанси в скоро време.. Ами малоумните СВЕТОФАРИ? Колко века ще чака нашата държавица, за да се сети това, което в зап. Европа е просто константа: кръгови движения, сензори по светофарите... все такива дребни нещица, които се слагат по веднъж и май действат доста ефикасно.. Да кажа, не съм виждал мн други места, където КАТ-аджия на заплата работи на пълен работен ден да натиска бутон и да регулира светофар. ТОТАЛЕН абсурд. Резултат - нулев, система - липсва... просто трагедията е пълна..
FERRARI
на 05.05.2008 в 21:45:03 #1Абсурдни глупости!!! Времето прекарано по сфетофарите не е от работното време!!! Всеки тръгва по рано за работа, защото като си пресметне престоя по сфетофарите - трябва да е точно на време на работното си място, а по-рано няма как да тръгнеш накрая на деня. А относно изгорялото гориво - да сметнат с тия високи акцизи на горивата колко печели държавата...