
На въпрос защо не са изпратени български екипи още в първите часове на инцидента той каза, че не знае дали разполагаме с необходимите експерти и техника. Роднините имат право да претендират, но друг е въпросът дали институциите е можело да действат по-добре, коментира Цонев.
Запитан какви са били действията на премиера в тази ситуация, освен че е следил внимателно развитието на събитията от Боровец, Цонев попита: "Нали не мислите, че той е трябвало лично да се включи в операцията?". Говорителят каза още, че се обсъжда възможността за обявяването на национален траур, но след като бъде оповестено официалното становище на турските власти.
Ще бъде много трудна процедурата, ако се включат и български фирми, които да извършат изследването на морското дъно. Това заяви генералният консул на България в Истанбул Руско Георгиев по повод искането на роднините на моряците от “Хера” в търсенето на останките от кораба да се включат и български спасителни екипи.
Той коментира, че процедурата се усложнява, тъй като трябва да се иска разрешение за извършване на подводни работи в териториални води и затова турските власти са предпочели да разговарят с турски фирми. Може на един по-късен етап да се включат и български фирми, посочи той пред “Дарик радио”.
Мога да изразя възхищението си от работата на турските спасителни служби, тъй като те работиха в много тежки метеорологични условия и с риск за живота, каза Георгиев. Той посочи, че е сигурно, че търсенията ще продължат утре по суша.
Катастрофата с кораба “Хера” вероятно е най-голямото нещастие в историята на българското корабоплаване, коментира вицепремиерът и министър на транспорта Николай Василев.
Той съобщи, че търсенето не е прекратено и че поддържа постоянен контакт с директора на изпълнителната агенция “Морска администрация” кап. Пейчо Манолов.
Корабът не е регистриран в България и в Министерството на транспорта няма цялостна информация за него, допълни още министър Василев.
Възрастта на кораба не е единственият фактор, който е обусловил инцидента, уточни той. Не мога да кажа колко поддържан е бил този кораб, но наистина факт е, че много по-нови и по-модерни кораби понякога също претърпяват нещастия.
Част от нелепата ситуация е, че корабът не е бил съвсем в открито море и наоколо е имало доста други кораби, намиращи се на сравнително кратко разстояние.
Но корабът е потъвал толкова бързо, че никой друг кораб не е могъл да се приближи за това време. Това не е могло да бъде предвидено изобщо.