Зрелищни авиодемонстрации и специална програма на военновъздушните сили ще представят на летище Крумово на 3 и 4 септември 100-годишното развитие на българската авиация. Това ще бъде осмото издание на авиационния фестивал БИАС 2011 „Небе за всички", което е специално посветено на годишнината и е под патронажа на премиера Бойко Борисов.
На седмия ден ще се проведе юбилейна конференция, отново посветена на авиацията, под патронажа на президента и върховен главнокомандващ Георги Първанов.
Фестивалът ще започне с наземен ретропарад на първите самолети на България и след като бъде представено миналото на българската авиация, действащите военновъздушни сили ще представят настоящето. Те ще покажат операции по евакуации от въздуха, пожарогасене с вертолет, медицинска евакуация и други.
Ще бъдат демонстрирани още елементи от мисията по контрол и охрана на въздушното пространство от два военни самолета от база Граф Игнатиево. Те ще покажат прехват, ескорт и принуждаване за кацане на самолет-нарушител, в ролята на какъвто ще бъде най-новият транспортен самолет на България - Спартан, който след кацането ще демонстрира маневрените си характеристики на земята, разказа бригаден генерал Румен Радев от ръководството на ВВС. Той допълни, че ще бъде демонстрирано разузнаване от въздуха, а също и стоварване на въздушен десант с парашутисти от специалните сили.
Вертолети от авиобаза Крумово ще покажат авиомедицинска евакуация. Пред погледа на зрителите ще бъдат стоварени командоси по способа „бързо въже", а не по-малко интересно ще бъде извеждането им от района на операцията по метода „външен товар".
Особено зрелищна и ефектна демонстрация на висш пилотаж ще покаже МИГ 29, управляван от летци от авиобаза Граф Игнатиево. На летище Крумово ще бъде представен етапът „Бъдеще" на българската авиация, в който трите авиационни световни школи - европейската, руската и американската, ще демонстрират качествата на самолетите си, уточни изпълнителният директор на фондация „Български военновъздушни сили" ген. Евгени Манев.
До момента участие са потвърдили ВСС на Германия, Гърция, Италия, Румъния, Швейцария и Швеция. Очаква се потвърждение от военно-въздушните сили на Турция и САЩ. В програмата ще се включат Българска асоциация на леката авиация и българска федерация по авиомоделизъм.
Los Angeles 90034
на 23.08.2011 в 08:17:43 #46A Фиром оти не сте ги поканили бе, мама ви деба... Они какви въздушни тутурутки въртат с делтапланеро и двете тактичски фърчила че земат страхо на сите ВВС-та!

mrKrastev
на 23.08.2011 в 04:52:45 #4546. AYYILDIZ TEAM | 22.08.2011 20:27 гледам че си доволно тъп за да ползваш википедиа и да сравняваш икономики по номинални стойности това глобалфиреполер не го гледай вече такива като теб го хакват редовно вече явно от тежки комплекси ще ти потърся данните от цру иначе за икономиките ще ти помогна да не се мъчиш https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2001rank.html?countryName=European%20Union&countryCode=ee®ionCode=eur&rank=1#ee винаги ми е било интересно кой е гея на снимката ти?
nqkoi_drug_
на 23.08.2011 в 02:39:12 #44Micky
на 23.08.2011 в 02:35:15 #43Да не е ставал планета - ние какво сме му криви

nqkoi_drug_
на 23.08.2011 в 02:23:56 #42нарисува доста мрачна и апокалиптична картинка ...за Марс
Micky
на 23.08.2011 в 02:12:16 #41В този ред на мисли нали осъзнаваш колко абсурдно и нелепо е, когато някой органичен отпадък с лека ръка просто зачеркне на 100% постигнатото от която и да е страните? -------------------------- Ама те в този ред на мисли са 99.99% от съвременните "достижения". Но пък аз съм оптимист - ако думнат планетката ни тия недуразумения, навярно матрял (дано не е от нашия - що ли пък да не) ще се замъкне до Марс и после ще има маса работа за месните астрономи
nqkoi_drug_
на 23.08.2011 в 02:04:12 #40Проблемът не е мой, да учат езици, и на английски да го намеря - все същото, пак ше има неразбрали. А за материала ще дам един по-елементарен пример - и руснаците и американците имат големи достижения във военната авиация, именно защото са се съревновавали помежду си дълги години. В този ред на мисли нали осъзнаваш колко абсурдно и нелепо е, когато някой органичен отпадък с лека ръка просто зачеркне на 100% постигнатото от която и да е страните?
Micky
на 23.08.2011 в 01:55:37 #39nqkoi_drug_ примера с Харчевски дето си дал видеото е крайно неудачен. Месната паплач няма да го изгледа защото не знае или не иска да знае руски, а и е много дълго - ще се отегчат още на 10-тата секунда.... Както казва един наш местен любимец - кофти матрял. Нищо не можем да направим по въпроса
nqkoi_drug_
на 23.08.2011 в 01:45:30 #38Micky, тези примери ги дадох защото съм съгласен със забележката ти, че оръжието е просто един инструмент в ръцете на човека и като такова е изцяло зависимо от него. Иначе отдавна ми е писнало да споря с промити мозъци дето като чуят Русия и им се дръпват хемороидите навътре.
Micky
на 23.08.2011 в 01:38:00 #37nqkoi_drug_ е тука пак се зачекваме темата "рашките как им таковаха таковото"
Което месното народонаселение няма как да разбере, камо ли да оцени колкото и да се пънеме с ред флагове, индиън-кво беше и където още са ги прали като прани гащи.
Те си знаят ТОП-ГЪН.
И аз съм го гледал хиляда хиляди пъти и пак ме кефи
Нищо че няма такова нещо като МиГ-28.
nqkoi_drug_
на 23.08.2011 в 01:37:27 #36Мяф, а за този случай знаеш ли? Рассказ начальника Липецкого авиацентра генерала Харческого об учебных боях Су-27 против F-15 в США в 1992 году. http://www.youtube.com/watch?v=1ePwd2B331U
nqkoi_drug_
на 23.08.2011 в 01:25:10 #35Micky | 22.08.2011 23:49 Едно е МиГ-29 с някакъв застрелян арабин зад щурвала, друго е някой избеснял руснак. да, дори не е задължително, може примерно да е някой пилот от Luftwaffe... Laage, Germany, октомври 1999-та - Red Flag... имаше и филм по темата, където американските пилоти си дават мнението след учебните боеве с германските МиГ-29 - направо е трудно за вярване , че са им позволили да го направят... а защо не и някой добър български пилот, като Любомир Славов, за който вече дадох линк по-назад в темата (Ф-16 блок 50 и МиГ-29 от Air Forces Monthly 01/2011), За Cope India да споменавам ли? Та с други думи хич не е маловажно споменатото от Micky "задклавиатурното устройство"
Micky
на 23.08.2011 в 00:49:59 #34Мяф, абе то количеството си е важно... Ама и качеството и то така. И не разбрах имаш някакви претенции към качествата на Т-34 ли?
Но има и един особен фактор - задклавиатурното устройство. По народно му казано - девайс.
Едно е МиГ-29 с някакъв застрелян арабин зад щурвала, друго е някой избеснял руснак...
nqkoi_drug_
на 23.08.2011 в 00:45:57 #33Мяф | 22.08.2011 23:28 така е, но аз не съм военен, а инженер и като такъв ценя не количеството, а конструкторската идея и инженерната мисъл, а дали една идея е намерила приложение в 1 бройка или е размножена на конвейр до 435987629 е единствено въпрос на финанси, така че тва с бройката го оставям на теб и полюциите ти докарани от факта, че някой вместо 10 може да си позволи да го произведе в 1000 бройки.
Мяф
на 23.08.2011 в 00:28:24 #32nqkoi_drug_, това са оръжия. Количеството е много важно. Аз затова казах, че сравнявате бойни самолети като все едно са спортни автомобили. Примерно, немския танк Panther е бил по-добър от Т-34, но Т-34-ката е спечелила войната.
nqkoi_drug_
на 23.08.2011 в 00:01:57 #31Мяф | 22.08.2011 18:43 nqkoi_drug_ , да много хубаво и красиво за авиошоута. И колко такива съществуват? 15 ъпгрейднати 27-ци и 3 новопостроени. То е голема могъща сила. количеството не е мярка за качество и не прави една идея по-малко или повече велика. И не, не са могъща сила, но правят добри самолети с доста по-малко средства. Хайде стига с тия комплексарски изказвания. САЩ имат повече пари, по-силни са, спи спокойно.
griffin
на 22.08.2011 в 21:42:44 #30тъпо
AYYILDIZ TEAM
на 22.08.2011 в 21:27:28 #29List of countries by population http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_population
AYYILDIZ TEAM
на 22.08.2011 в 21:22:30 #28List of countries by GDP (nominal) http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)
AYYILDIZ TEAM
на 22.08.2011 в 21:21:03 #27Top Ten Emerging Economies In The World http://www.incrediblediary.com/top-ten-emerging-economies-in-the-world/