Правителството прие на днешното си заседание промени в Устройствения правилник на Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД), съобщиха от пресцентъра на Министерския съвет (МС). С промените се предвижда ангажиментът за поддържането на Националната телефонна линия за деца 116 111 да бъде прехвърлен от Агенцията за социално подпомагане (АСП) на дирекция "Политики и програми за детето, стратегическо развитие и координация към ДАЗД.

Към момента телефонната линия се поддържа съвместно от АСП и ДАЗД, което според кабинета затруднява качественото изпълнение на дейностите за информиране, консултиране и помощ за децата. От МС посочват, че с промените се цели да бъде осигурени ефективното функциониране на Националната телефонна линия за деца. Спецификата на дейността на телефонната линия предполага тя да бъде обслужвана от служители със специфични знания и умения, свързани с правата на децата и тяхната закрила в случаи на риск, обясняват още от Министерския съвет.

ДАЗД пуска чат приложение за децата, нуждаещи се от подкрепа

ДАЗД пуска чат приложение за децата, нуждаещи се от подкрепа

Над 13.5 хиляди са обажданията на Националната телефонна линия за деца за първите шест месеца на 2023 г.

От правителството изтъкват също, че управлението на телефонната линия за деца от една институция е от първостепенно значение, тъй като така се установява единен подход, а това гарантира безпроблемна координация между отговорните служители, ангажирани с администрирането, контрола и консултантите, които предоставят подкрепа на децата.

С цел да се подобри ефективността на работа на Националната телефонна линия за деца да се гарантира нейното качественото администриране и поддържане, се предлага още административният капацитет на Държавната агенция за закрила на детето да бъде обезпечен с 12 щатни бройки. Предвижда се те да бъдат осигурени за сметка на намаляване на числеността на специализираната администрация на Агенцията за социално подпомагане.

Близо 28% повече майки са потърсили помощ на телефонната линия за деца през 2022 г.

Близо 28% повече майки са потърсили помощ на телефонната линия за деца през 2022 г.

28 400 са обажданията на Националната телефонна линия за деца през 2022 г.