Над 13.5 хиляди са обажданията на Националната телефонна линия за деца 116 111 на Държавната агенция за закрила на детето за първите шест месеца на годината.

Над 4000 са проведените консултации, като близо 2300 от тях са с деца. 574 са подадените сигнали.

Най-честите причини да се потърсят консултантите са проблеми в семейството и различни форми на насилие над и между деца. Запазва се тенденцията подрастващите да търсят съвет заради трудности във взаимоотношенията, както с връстниците им, така и с възрастните.

Националната телефонна линия за деца 116 111 е най-достъпния начин през цялото денонощие всяко дете да бъде изслушано и подкрепено. Консултация, свързана с въпроси за децата, може да получи и всеки възрастен.

В началото на месец август на разположение на децата ще бъде и чат приложение, на което в реално време ще могат да споделят всичко, което ги тревожи, коментира д-р Теодора Иванова, председател на ДАЗД.

Снимка 627119

Източник: ДАЗД

Преди края на учебната година традиционно се увеличават обажданията, свързани с притеснения относно предстоящото оформяне на крайните оценки по различните учебни дисциплини, както и за представянето на децата на матури и изпити.

Зрелостници също са потърсили съвет и подкрепа от консултантите, заради притеснение от това как са се справили с предварителните кандидатстудентски изпити и дали ще успеят да бъдат приети в желаните от тях специалности. Част от тях се притесняват и да не разочароват родителите си, ако не отговорят на високите им очаквания.

Съдействие е потърсено и от медицинско лице, което съобщава за непълнолетно дете, настанено в болнично заведение, което през целия престой е било непридружено, въпреки че е претърпяло оперативна интервенция. Преди изписването му отново не се явява възрастен и никой не отговаря на оставените телефони. От болничното заведение сигнализират консултантите на линия 116 111, които уведомяват органите по закрила за предприемане на действия за подкрепа на детето.

От 2009 г. ДАЗД управлява Националната телефонна линия за деца 116 111, която е с хармонизиран европейски номер.

Близо 28% повече майки са потърсили помощ на телефонната линия за деца през 2022 г.

Близо 28% повече майки са потърсили помощ на телефонната линия за деца през 2022 г.

28 400 са обажданията на Националната телефонна линия за деца през 2022 г.