28 400 са обажданията на Националната телефонна линия за деца 116 111 на Държавната агенция за закрила на детето за 2022 г.

1052 или с 3,34% повече са подадените сигнали за дете в риск през 2022 г. в сравнение с 2021 г. Предимно те са за физически и психически тормоз над дете, а на второ място са подадените сигнали за неглижиране.

Проведените консултации са 7700, като повече от половината са с деца. Запазва се тенденцията да търсят съвети и подкрепа по отношение на общуването с техни връстници и с възрастните, които се грижат за тях.

Предимно деца на възраст между 14 и 17 години звънят на Националната телефонна линия, като за 2022 г. е регистриран спад с 35% на мълчаливите обаждания. Най-често децата търсят съвет как да общуват с връстниците, които имат лошо отношение, сочат данните за изминалата година.

С 27.61% са се увеличили обажданията от майки през 2022 г., за който период 5.2% по-малко бащи са търсили консултантите на Линията.

Драстично увеличение се наблюдава отново при обажданията от други институции, като на първо място са структурите на МВР с ръст на позвъняванията от над 84%, следвани от учебните заведения- с 62% и медицински персонал- с 54%.

25 обаждания на деца със суицидни мисли са постъпили на Националната телефонна линия през 2022 г.

От ДАЗД припомнят, че чрез линията децата и възрастните, които са загрижени за тях, могат да бъдат безплатно изслушани, консултирани и подкрепени от доказани професионалисти анонимно, 24 часа, 7 дни в седмицата.

В края на 2022 г. Държавната агенция за закрила на детето започна редица срещи с ученици в страната, за да се запознаят с полезността и функциите на Националната телефонна линия за деца 116 111 на ДАЗД. През настоящата година предстоят още такива събития.

35 хил. обаждания на Националната телефонна линия за деца за 2021 г.

35 хил. обаждания на Националната телефонна линия за деца за 2021 г.

737 са сигналите за насилие над деца