През изминалата седмица бяха наградени победителите в първото издание на конкурса Digitalk & A1 Awards, организиран съвместно от Digitalk и водещата технологична компания A1 България. Конкурсът имаше за цел да отличи най-изявените иноватори с бизнес и технологична визия, предприемачество и потенциал за дигитална трансформация, която променя живота на потребителите към по-добро. По думите на Илияна Захариева, директор "Корпоративни комуникации" в А1 България, А1 организира конкурса, защото за телекома е важно не само да е първи във въвеждането на иновациите в България, но и да подкрепя компаниите и публичните институции по пътя им към дигитална трансформация.
Конкурсът събра близо 30 кандидатури, а участниците бяха оценявани от експертно жури, в което се включиха представители на бизнеса, академичните среди, неправителствени организации и start-up-и в три отделни категории - "Въздействие и перспективи за развитие", "Иновативност и креативност", както и "Стратегия и визия".
Най-добър проект в категория "Иновативност и креативност" представиха от Paysera, които са разработили нов платежен метод, базиран на отвореното банкиране, който оптимизира процесите при онлайн търговията. В категория "Стратегия и визия" най-високо беше оценен проектът на дентална клиника "Д-р Парушева", който предлага дентални услуги в същия ден чрез 3D принтиране и изцяло дигитален работен процес. В категория "Въздействие и перспективи за развитие" на първо място се нареди проектът Holoma, който използва иновативно софтуерно решение SaaS в сферата на персонализираната медицина и костната хирургия, което съчетава смесената реалност и 3D холограми, за да пренесе предоперативния план в оперативната среда. Възложител на проекта е Група за компютърно асистирана радиология и ортопедична хирургия, а изпълнителите са "Интерконсулт България" (ICB) и "Интерконсулт България медицински решения".
Отличените в конкурса получиха крипто награди NFT, а Михаил Семерджиев, старши мениджър "ICT услуги" в А1 България и член на журито връчи на трите компании-победители и ваучер за победителите в безплатен penetration тест от А1. Той се извършва от специалистите по киберсигурност на А1, използващи разнообразни методи, типични за хакерите, в опит да проникнат през защитите на компанията - клиент. На тази основа те изготвят и подробен доклад къде и какви уязвимости има в системите и предоставят препоръки как биха могли да бъдат предотвратени потенциални кибератаки през тях.