През 2009 г. до националния омбудсман Гиньо Ганев са подадени 2686 оплаквания, което е с 12% повече от 2008г. Това стана ясно при представянето на петия му годишен отчет за 2009 г., озаглавен "Правото на достоен живот, кризата в икономиката и дългът на държавността", съобщава БиТиВи.
Омбудсманът се е произнесъл със становище по 96% от тях. Най-много са жалбите от София-град - 1054.
От 2005 г. да края на 2009 г. до омбудсмана са подадени общо 11 543 жалби.
Основен проблем пред хората остават доставката и плащането на топлинна енергия. Разпределението на сметките е крайно несправедливо, е позицията на хората, съобщиха експерти на омбудсмана.
Работата на енергоразпределителните дружества също е тема за оплаквания, като най-много оплаквания през 2009 г. има от ЧЕЗ.
Телекомуникационните услуги са все по-често са повод за жалби на хората и най-вече - договорите с клиентите, които са направени така, че да не могат да бъдат прекратени, посочиха още експертите.
Според Гиньо Ганев приетите антикризисни мерки са каталог на ограниченията.
"Кой е казал, че държавата трябва да абдикира от дълга си към гражданите, нали е създадена, за да улеснява живота на гражданите? Държавата трябва да създаде условия за малкия и средния бизнес да се развиват", коментира още той.
В доклада се препоръчва и цялостна ревизия на общинските наредби от гледище на европейските правозащитни стандарти.
Оплакванията на гражданите свидетелстват за редица тревожни практики на общинско ниво свързани със социалните услуги, незачитане на свободата на религиите и нарушаване на правозащитните стандарти чрез принудителното извеждане на ромите от техните единствени жилища.
Сърбин
на 10.04.2010 в 01:05:18 #4Добре бе, как в една Варшава хората са се отказали от Топлофикация. Това е град, който е точно на 10 градуса г.ш. по- на север от София (google earth) и с много по-дълга зима от нашата. Дори и там хората са прозряли, че ги лъжат. А ако ги лъжеха колкото тука ни лъжат с нашето парно - отдавна бунт да е станал. Ама ние сме си виновни, че позволяваме да ни лъжат и надписват сметките четирикратно. Тя схемата се изясни: Топлофикаия си препродава горивото на определена фирма, тя го препродава на втора фирма, тя на трета и третата - пак на Топлофикация на учетворена цена. Таза цена се избива от сметките на хората. Може въобще да не си пускал радиатор - пак сметка от 120 лв!
Иво Карамански
на 09.04.2010 в 19:23:35 #3неправителствените организаци трябва да си вършат още по-стрикно работата, веднъж пусках жалба в КЗП относно мобилен оператор, и те от своя страна препратили оплакването на тях за да ми искат смоето становище, така не се прави
Diva_kotka
на 09.04.2010 в 18:23:52 #2Вярно,по моята жалба също се произнесе със становище,че не е от неговата компетентност и прати жалбата ми на топлофикация,които отново нищо не направиха!
sofeto
на 09.04.2010 в 16:14:08 #1Добре е изнесъл статистиката. Трябва обаче да настоява за промяна на правилата; плащаш толкова колкото си потребил, а не както при соца - по равно! Виж онова за ромите не ми хареса