Европа започна да връща твърдите ограничителни мерки срещу разпространението на коронавируса.

Така например от утре Германия въвежда пълен локдаун, който засяга на практика почти всички бизнеси в страната, а канцлерът Ангела Меркел в откровена и емоционална реч пред Бундестага заяви, че няма друг избор. Преди това Италия затегна, а Нидерландия последва само с часове германците. 

Ако се затегнат ограниченията в борбата с коронавируса и у нас, това ще доведе до затваряне на редица търговски обекти, които имат важно значение при закупуването на специализирани продукти, които или не могат да бъдат закупени от супермаркет, или предлаганото разнообразие е твърде ограничено.

Потребители в социалните мрежи се опасяват, че евентуални затягащи мерки ще затворят магазини, предлагащи бебешки храни и санитарни продукти, тъй като голяма част от тях не са регистрирани като дрогерии. Това от своя страна пък ще доведе до по-голяма концентрация на хора в магазините за хранителни стоки и аптеките, които предлагат аналогични продукти. Често подобни магазини са и най-близкото решение за покупка на подобни продукти.

В своя публикация Money.bg обърна внимание, че затварянето на магазините от типа "направи си сам" също ще затормози сериозно хората, които имат нуждата да извършват ремонти в дома си и да ги завършат. Едновременно с това при аварийни ситуации алтернативата ще е единствено поръчка чрез интернет или по телефон. При това положение обаче доставката на материали, свързани с ремонт на електрическата мрежа или водопроводни проблеми вкъщи, може да отнеме твърде много време, да не говорим за закъсняващите със седмици поръчки по празниците

Затварянето на магазините за мебели, от друга страна, например би затруднило младо семейство, което очаква дете да обзаведе детска стая или да реорганизира настояща такава. В голяма степен призивите за работа от вкъщи изискват и определена реорганизация на дома, нещо, което често е невъзможно само със стоките, предлагани в хранителните магазини.

Специализираните магазини често предлагат и продукти от марки, които не могат да се намерят в аптечната мрежа или хранителните магазини, което ще ограничи избора на домакинствата. Сред основните недостатъци е, че е възможно да се стигне и до недостиг на подобни стоки, особено в ниските ценови сегменти.

Справка на DIY International, цитирана от Money.bg, повечето държави в Европа избират по-либерален подход като ограничават броя клиенти спрямо площта на магазина или въвеждат "зелени коридори".