Нови поръчки на F-16 от Мароко и оператор от Азия ще ускорят плановете за започване на производството на новите изтребители за България.
Така първият изтребител за българските военновъздушни сили би трябвало да дойде през 2022 година. Това заяви директорът на отдел "Международно бизнес развитие" за F-16 в американската компания "Локхийд Мартин" Джим Робинсън.

В изявление Робинсън каза, че макар последните поръчки да увеличават натоварването на компанията, новият завод вече има възможност да вдигне производствения си капацитет, за да отговори на нуждите на клиентите. Изявлението му идва само две седмици преди церемонията за откриването на новата производствена линия на "Локхийд Мартин" за F-16 в Грийнвил, Южна Каролина.

"Локхийд Мартин" се подготвя за производството на българските Ф-16

"Локхийд Мартин" се подготвя за производството на българските Ф-16

Компанията работи с правителствата на България и САЩ за по-малко разходи

По думите на Робинсън в пространството са се появили много неверни данни за възможностите на американската компания да достави навреме самолетите за българските ВВС. Твърденията били фалшиви и често идвали от хора, които не присъствали на разговорите за F-16.

"Самолетите за Бахрейн, Словакия и България ще бъдат сред първите, които ще бъдат построени в новото съоръжение в Грийнвил. Ако приемем, че договорът бъде подписан това лято, планираме да започнем обучението на българските пилоти и наземен персонал в САЩ не по-късно от 2021 г. и ще доставим първия български Ф-16 преди началото на 2023 г.", добави Робинсън.

Lockheed Martin: Изтребителите за България ще се произвеждат в Южна Каролина

Lockheed Martin: Изтребителите за България ще се произвеждат в Южна Каролина

Не сме планирали, нито пък сме предлагали да се произвеждат в която и да е друга страна

От компанията посочват още, че в допълнение към новите изтребители F-16 за Европа, гръцките военновъздушни сили са обявили плановете си да модернизират 85 самолета от своя F-16 флот до стандарта Viper. "Този стандарт е подобен на новия блок 70/72, но без предимствата на 12 000 летателни часа", пише още в съобщението на "Локхийд Мартин".

Междувременно Полша също обмисляла модернизация на настоящия си флот. Румъния разглеждала възможността да придобие повече самолети, а в Хърватия правили преоценка на нуждите на военновъздушната си отбрана.

"Като част от ангажимента си да подкрепя придобиването на F-16 от България, "Локхийд Мартин" ще отвори база за поддръжка, частичен и цялостен ремонт (MRO facility) в страната."
Това означавало, че българските самолети ще могат да бъдат поддържани в България от местни инженери и техници през цялата продължителност на своите 12 000 летателни часа живот.

Стана ясно още, че компанията обмисляла и редица други възможности за партньорство с българската индустрия и евентуалното участие на местните академични институции в програми за научноизследователска и развойна дейност.

"Локхийд Мартин" обсъжда сътрудничество с БАН

"Локхийд Мартин" обсъжда сътрудничество с БАН

Американците проявили интерес към постиженията на родните академици в отбраната и сигурността