Свидетелството за правоуправление на младите водачи да се издава с по-малък брой контролни точки.
Това решиха депутатите с гласуваните промени на първо четене в Закона за движение пътищата.
За да се ограничат катастрофите, се въвежда ограничението младите шофьори да управляват автомобили с работен обем до 1600 куб./м и в присъствието само на опитен водач до тях.
Промените предвиждат още младите водачи да не шофират нощно време - от 23.00 до 5.00 часа сутринта, да карат с 10 км/ч по-ниска скорост от обозначената, да не превозват пътници до 18-годишна възраст без присъствието на правоспособен водач.
Законопроектът въвежда и нов вид наказание - безвъзмезден труд в полза на обществото, когато са констатирани нарушения на тези ограничения.
Предлага се завишаване на глобата, която ще се налага и с фиш от 50 на 100 лв. във връзка с разработването на системата за електронно заплащане на глобите. Тази глоба няма да подлежи на обжалване.
Отхвърлени бяха проектите на Ваня Цветкова от БНД и независимия депутат Светослав Спасов.
Те предлагаха фирмите, които поддържат пътищата, да сключват застраховка „Гражданска отговорност". Идеята беше при инциденти заради състоянието на настилката да бъдат покрити разноските за лечението на пострадалите и имуществените щети.
tup
на 03.04.2009 в 18:55:36 #23Wankelov
Meteora
на 03.04.2009 в 17:00:38 #221600 нищо не означават! Мазда РХ 5 - 1300 кубика - 200 коня! Роторен двигател! И кво прайм ся!?
KamenNik
на 03.04.2009 в 16:03:53 #21Малко се отклонихме от темата, но така и така сме почнали дай да си довършим дискусията. Казваш, че като не си съгласен с КАТ-аджиите им казваш да ти пишат акт. Не е ли целта след това да можеш да обжалваш този акт? Поне аз така си мисля. Примера, който представи с маршрутката не потвърждава ли, че в някои случаи е по-безопасно да минеш на жълто. Просто всичко е въпрос на преценка. Преценяваш си скоростта, разстоянието до светофара, движещите се зад теб коли. Т.е. дори заснетите нарушения в някои случаи имат различни тълкувания. Също както и останалите нарушения. Според мен трябва всички да могат да се обжалват. Ако не си прав, ще го потвърди и съда. Все пак ако един казус мине през повече от една инстанции има по-голям шанс да бъде оценен правилно.
Julio
на 03.04.2009 в 15:55:43 #20Освен това в случая говорим за нарушение заснето с камера. И това ще отида като веществено доказателство в съда. Сам може да си направиш преценка колко съда ще седне да разследва и да гледа записи. Просто ще препотвърдят нарушението, освен ако не си шарнал на съдията да отмени акта чрез подходящият адвокат. Е да де ама лично за мен е по-добре да набият несправедливо някой и друг акт от колкото да продължава възможността да се оправяш по вторият начин...
Julio
на 03.04.2009 в 15:47:09 #19Прав си за това че не съм спорил с катаджия - обикновенно ако имат претенции директно им казвам да ми пишат акт. И ако ми напишат следващият път гледам да спазвам правилата. А относно правилника лично на мен маршрутка ми спря отзад защото спрях на жълто, и знаеш ли какво получих като обяснение от шофьора на маршрутката: Ами мислех че ще минеш. А ако аз бях минал на жълто той значи щеше да мине на откровенно червено под предлога че минава уж на жълто. Е сори ама няма такъв филм. В крайна сметка му наплякаха акта и се разотидохме. И така трябва да бъде. Един правилник не може да бъде правилник ако дава възможност за тълкувания.
KamenNik
на 03.04.2009 в 15:25:38 #18Julio, ти очевидно с КАТ-аджия не си спорил. Това е в общи линии като да спориш с радиоточката. Не виждам защо трябва да се отнема правото на обжалване. Точно тази точка от правилника в настоящия и вид също не мисля, че трябва да се промени. Има случаи в които ако наистина си точно пред светофара, когато светне жълто е по-безопасно да преминеш, отколкото да набиеш спирачки, да спреш след стоп линията и някои да се натресе в теб отзад.
Julio
на 03.04.2009 в 14:47:36 #17Точно за този казус изобщо според мен не трябва да имаш право да се пазариш. Това е начина да се отучиме да минаваме на жълто. Освен това така или иначе ти прожектират първо нарушението и след това ти съставят акта. Ако имаш нещо да кажеш можеш директно да се разправяш с тях. Пък и не виждам защо решаването на казуса от полицията би могъл да бъде тълкуван като полицейски произвол а решаването от съда не като съдебен произвол например. Каква е разликата? И ако има нужда нещо от промяна това не е закона а правилника в случая защото той дава тълкувания и създава предпоставки за разправии.
Pacimir
на 03.04.2009 в 14:41:38 #16Значи сега когато искам да си взема голф 3 1,8 , който е 75 коня, ще трябва да си купя 1,6 двигателя, който е 101 коня. Точно така се правят ограничения......
KamenNik
на 03.04.2009 в 14:32:33 #15Правилник за прилагане на закона за движение по пътищата чл.31 ал.7 т.4. жълта светлина - означава "Внимание,спри!". Това не се отнася само за онези от водачите, които в момента на подаването на този сигнал, след като им е било разрешено преминаването, са толкова близо до светофара, че не могат да спрат, без да създадат опасност за движението. При подаване на този сигнал на кръстовище водачите, които навлизат или се намират в кръстовището, са длъжни да го освободят. т.е. Навлизането на жълто в кръстовище не е винаги забранено. Не е ли редно ако полицая и водача имат различия в преценките си крайното решение да е на съда?
Aз съм бе
на 03.04.2009 в 14:30:14 #14А такива като мен които са си купили кола преди година и половина като са изкарали книжката и тя е с двигател 1,8 какво правим????? Да я продавам и да си купя друга ли? Или да взема да си купя някой Smart с 0,7 литров двигател че знаеш ли догодина може да решат че млад шофьор е тоя с поне 3 години стаж и не може да кара вече кола над 1,4 литра.
Julio
на 03.04.2009 в 14:23:07 #13Каменник, навлизането на жълт светофар е забранено така че няма да има никакъв полицейски произвол. Просто ще те санкционират за нарущението.
Chessmonster
на 03.04.2009 в 14:16:04 #12Млади шофьори да не могат да карат автомобил от 23 часа до 5 часа, приеха депутатите, които гласуваха на първо четене промени в Закона за движение по пътищата. Поправките бяха внесени от народни представители от Коалиция за България, предаде БТА. Млад шофьор е този, който е до 25-годишна възраст и има до една година опит, а нов шофьор е над 25 г. но с до 1 година опит зад волана, обясни Радослав Илиевски от Коалиция за България, един от вносителите на промените. Той и група депутати предложиха още да се въведе забрана за младите водачи да превозват пътници до 18 г., освен в присъствието на правоспособен шофьор със стаж, както и забрана да управляват превозно средство с двигател над 1600 куб. см.
KamenNik
на 03.04.2009 в 14:14:22 #11В този проектозакон има невероятен брой безумия. 1. Закона открито противоречи за закона за защита от дискриминация, тъй като в него има дискриминационни елементи на база възраст. Не може едни правила да важат за младите нови водачи, а други за по-възрастните нови водачи. 2. Как точно ще се следи по-ниското ограничение на скоростта за млади водачи? Това е абсолютно безумие. 3. Защо се отменя обжалването на нарушения от видео наблюдението. Така се създават предпоставки за полицейски произвол. Представи си че на камерата ясно се вижда, че минаваш на жълто на светофара. Полицая обаче казва минаваш на червено и ти пише акт. И толкова. Не можеш да обжалваш. Това е безумие, също толкова голямо, колкото предната поправка, че актове под 50лв не могат да се обжалват. 4. Това с 1600 куб.м двигател е такава простотия, че мисля че не се нуждае от коментар. Кога най-после някой в парламента ще започне да мисли ефективни закони. Защо другите държави имат закони, които не са променяни с десетки години, а ние само си играем на приеми, промени, отмени и т.н.
daemon
на 03.04.2009 в 13:59:06 #10Както обикновено, поредната недомислена глупост. С нетърпение чакам изборите. Така, 1/5 от катастрофите били предизвикани от млади водачи - а останалите 4/5 бе да го ева ? Или те са ОК? Те са нормални ? Вярвайте ми, че не младите водачи са проблема на пътя, а старите надъхани кучета, които не могат да спрат нормално от 80 км/ч. И липсата на камери е проблем, също. И присъствието на корумпирани и незаинтересовани ченгета.
Чоко
на 03.04.2009 в 13:51:32 #9Всички мерки, които биха довле до намаляване на идиотизма и безумствата по пътищата са добри. Който мисли, че е несправедливо да има ограничения за младите шофьори нека попита какво мислят родителите на момчето на 20г, коието снощи се е убило в бетонна стена край Пловдив и на това, което с на бул. Брюксел уби човек миналата седмица. Нека има 1000 камери в София, нека има ограничения, само да са разумни и да помогнат.
Nickie
на 03.04.2009 в 13:21:36 #8И аз питам, защото от текста не става ясно, кой е определен като млад шофьор? И защо заедно с това не се държи сметка и за неопитните такива. Дори няма нужда от примери, защото е преливане от пусто в празно.
asen_v_k
на 03.04.2009 в 13:12:26 #7Същите лимити трябват и когато чичо от село слезе от москвича и се качи на кадет..... И когато онези с джапанките и жигулата със зарчетата на огледалото се качат на БМВ 82ра година.
Julio
на 03.04.2009 в 13:10:27 #6Безвъзмездният труд няма да има никакъв смисъл тъй като ще се надзирава от обикновенни държавни и общински чиновници. От него имат полза общества в които има силен граждански контрол над публичната и общинската власт. Тук такъв няма. Само тлъсти глоби му е майката и кредитен регистър. Имаш неплатени, глоби, данъци осигуровки, сметки, следователно никакви кредити за теб, никакви покупки на изплащане и лизинги. В статията е пропуснато и още нещо съществено, записите от камери няма да могат да се обжалват - крайно време беше и това да се случи...
malkatamemol
на 03.04.2009 в 13:04:26 #5Българино,българино кога ще се оправиш ми кажи.Много ми е интересно как ще определят кой е опитен шофор.Тази жена сигурно дето има от 6години книжка но нито 1път не е сядала зад волана,защото просто си е изкарала книжката да я има.Не разбраха че всички катастрофи са по вина на нашите пътища и нашите закони и естествено и от некадърните шофери,които немогат правилно да изпреварват по тези тесни пътища.Нищо няма да се оправи просто се създава система за по голяма корупция да има...
lioliol
на 03.04.2009 в 13:01:11 #4какво значи млади?до колко години ще е ограничението?