В България досега не е провеждана по-мащабна операция по търсене и спасяване като тази за издирване на оцелели от екипажа на кораба "Толстой".
Не е вярно, че тя е започнала с 12 часа закъснение, заяви във Варна директорът на изпълнителна агенция "Морска администрация" Николай Апостолов, цитиран от Радио Варна.
Според него, половината от сигналите, приемани от автоматичен буй, както при "Толстой", са фалшиви, защото те могат да се задействат от удар или от вибрация.
Николай Апостолов добави, че веднага след получаването на сигнала за потъването на кораба от Москва са предприети действия по издирване на оцелели, включително и с хеликоптер.
Операцията продължава и в момента с издирване по бреговата ивица, най-вероятно тя ще продължи до края на седмицата.
Пълното оборудване на кораб, според съвременните изисквания за участие в операции по търсене и спасяване, струва близо 1 милион евро.
Николай Апостолов участва в откриването на международна конференция във Варна, посветена на морската безопасност, която е организирана от община Варна със съдействието на министерствата на транспорта, на извънредните ситуации и на отбраната.
Припомняме, при трагедията преди четири дни корабът "Толстой" потъна изключително бързо. От 10-членния екипаж бяха спасени двама моряци.
Това са матросите на кораба „Толстой" Денис Ахрамеев и Андрей Криженовски. До качването им на борда на белгийската яхта двамата се намираха на спасителен плот.
vvarna
на 03.10.2008 в 01:27:24 #4Системата за реакция на различните институции е безпрецедентно мудна. Морския спасителен център не разполага с достатъни сили и средства за обезпечаване на подобни операции, където времето за реакция е основен фактор за оцеляване. В бурно море, като в случая с "Толстой" спасителния център няма достатъчно мореходен и бърз кораб, за да реагира. Поради горното се търси съдействие от останалите ангажирани в подобни случаи институции, а именно : Военноморские сили и Гранична полиция... обаче ... независимо, че всяка от иституциите има свой оперативен дежурен, който абсолютно е наясно от самото начало на сигнала не може и няма правото да изпрати сили от подчинените си подразделения, за да започне една навременна операция. Тогава започва едно лудо звънене по телефоните и молби за изпращане на факсове, за да има документ, който да удостоверява наличието на нужда от силите и средствата, а да бъдат потърсени и изкарани на море. Коментарът е излишен...
Сульо и Пульо
на 02.10.2008 в 22:39:45 #3Аве тъпаци, на търговските кораби НЯМА матроси, има моряци! Кой изгонен от армията полуграмотен олигофрен ви подава репликите? И точно МА скапаха всичко сега да ми говорят за мащабни спасителни операции е смешно!
Юлиан-3
на 02.10.2008 в 22:39:20 #2пантер стига с това черногледство!.....проектираш нечия некадърност върху доблестните ни спецове от МА.....и определено не си прав-за чеп са идеални....

Panther
на 02.10.2008 в 22:15:52 #1И от цялата мащабна операция - 2ма спасени моряци, при това от случайно минаваща балгийска яхта. Като не ставате и за чеп от зеле в морската администрация - поне не се обаждайте.