Само 23% от потребителите смятат, че познават добре правата си, а 20% признават, че не знаят нищо, сочат данни на социологическото изследване "Флаш Евробарометър".

Въпреки че част от потребителите на кредити вече изпитват затруднения да си изплащат заемите, едва 10 на сто ще биха отишли в банката, за да предоговарят кредита си.
30 на сто от изпиталите затруднения не правят нищо, 26% от тях започват да управляват по-добре бюджета си, а 19% взимат заем от приятели.

Тези данни бяха изнесени от директора на асоциация "Активни потребители" Богомил Николов на кръглата маса "Добри практики при потребителските кредити", която се провежда в столицата в рамките на европейския ден на потребителя.

Форумът, с участието на представители на банкови и небанкови финансови институции, се провежда в рамките на информационната кампания "В ЕС вие имате потребителски права. Отстоявайте ги!".