Дигиталната комуникация дава възможности за самообучение и авторефлексия.

Това каза в интервю за News.bg проф. Иванка Мавродиева, преподавател по реторика, бизнескомуникация в Софийския университет "Св. Климент Охридски" и председател на Института по реторика и комуникации, съорганизатор на провелата се 4-та международна научна конференция ESTIDIA, събрала над 150 учени от 25 държави от три континента.

"Дигиталната комуникация променя нагласите на хората, вече се изисква те да бъдат по-организирани, по-отворени, да приемат критики, да има рефлексия за промяна, да се обучават постоянно и да се самообучават", посочи проф. Мавродиева. Така възникването на социалните мрежи, достигането до Web 2.0 (б.р Термин въведен от Тим О´Райли през 2005 г.) отразява радикалната промяна в комуникацията в резултат на дигитализацията.

Първата промяна е свързана с лесния достъп - всеки може да поддържа платформа. "Хората отказват да бъдат само потребители, те искат да споделят и да създават съдържание. Комуникацията се промени в посока интерактивност.

Цялостната промяна рефлектира в много области от живота", обясни проф. Мавродиева. Така в политиката вече става дума за правата на дигиталния гражданин и дигиталния политик. В образованието за дигитализация на ресурси: електронни платформи, бърз достъп до тях.

"Вече можеш да правиш кариера през бизнес социалната мрежа LinkedIn. LinkedIn повлия върху начина на търсене на работа през членство в бизнес групи. Има желание да бъдеш популярен или да имаш огромен списък с приятели във Facebook. Или твърде много да се показваш чрез снимки в Instagram. Или да отчиташ колко последователи в Twitter имаш. Всичко нова са свидетелства за тази промяна.

Докато преди медиите разпространяваха информация и имаха доминиращо влияние, сега се позовават на Twitter или Facebook", изтъкна проф. Мавродиева. "Всички тези промени в начина на комуникация бяха обект на научните доклади на колеги от 25 страни от три континента", посочи още проф. Мавродиева.

Повече четете в интервюто на проф. Иванка Мавродиева за news.bg.