Националният протест на превозвачите ще продължи дотогава, докогато не получат разрешение за законодателните промени, нерегламентирания превоз на пътници и цената на тол системата.

Подробности за протеста на транспортния бранш дадоха Магдалена Милтенова, председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи и Йордан Арабаджиев, председател на Съюза на международните превозвачи на пресконференция в БТА.

На 13 януари транспортният бранш ще преустанови всички превози, няма да се зареждат и търговски обекти. 70 града в страната са заявили участие. Превозвачите се надяват и други браншове, които не са в сдружения и асоциации, да ги подкрепят. Следващият понеделник се очаква да спрат работа над 3 000 превозни средства.

Превозвачите призоваха да не се правят аналогии с политически протести и заявиха исканията си по чисто експертни дейности. Според тях има неправилно разпределение и на средствата. Превозвачите припомниха искането си тол таксата да бъде между 9 и 13 стотинки или да бъде въведена бонус система, като след определени километри тол таксата да бъде драстично занижена. Превозвачите искат да бъде създадена Национална стратегия за развитие на транспорта за подпомагане на сектора, защото всички се движат на автопилот.

Превозвачите безкомпромисни - излизат на протест през януари

Превозвачите безкомпромисни - излизат на протест през януари

Искат инкриминиране на нерегламентираните превози и закон за автомобилните превози

Йордан Арабаджиев посочи, че през последните месеци освен борбата им с Мобилния пакет, превозвачите водели разговори с МРРБ и видели как диалогът е останал само добро пожелание. Регионалното министерство вместо да направи експертен съвет, който да излезе с предложения за тарифата на тол таксите, еднолично е внесъл за обществено обсъждане тарифата за тол таксите.

Освен работодателските организации, всички транспортни браншове дадоха своите мотиви за тол таксата и МРРБ не се съобрази с нито едно предложение на бизнеса. За това при настоящия обхват на тол системата, цени и липсата на преференции за българския транспортен бизнес не остава нищо друго освен протест. Освен искане за редукция на обхвата на тол таксите, превозвачите искат оставката на регионалния министър Петя Аврамова.

Превозвачи искат оставката на регионалния министър

Превозвачи искат оставката на регионалния министър

Нагледали се на "пълна некомпетентност и незачитане на общественото мнение"

Арабаджиев очаква, че ще се намери разум, който да направи така, че българският транспортен бизнес и потребителите да не страдат шоково от въвеждането на тол таксите.

Тол системата се оказва един от основните проблеми, пред които са изправени всички превозвачи, изтъкна Милтенова. Тя напомни, че темата в продължение на месеци е на дневен ред, но разговорите не са дали никакъв положителен резултат, а проблемът с тол системата засяга всички браншове.

Превозвачите нямат подкрепата на държавата, която няма правилна стратегия за развитие на транспорта. Хубаво би било всеки един от нас да има гражданската си позиция и смятам, че с общи усилия можем да постигнем желаните от нас резултати, каза още Магдалена Милтенова.

За съжаление основните проблеми с нерегламентирания превоз на пътници и липсата на средства за финансиране стоят на дневен ред, оплакаха се превозвачите.

Симо Симов от Асоциацията на българските търговци и превозвачи настоя за справедливата цена, която да отговаря на българската икономика и възможностите на хората.

От Конфедерация на автобусните превозвачи Васил Пиронков подкрепи казаното от колегите си. "Проблем с тол системата ние нямаме, проблем имат всички крайни потребители на тол системата, която ще се отрази на всички пътници и на товарите", отбеляза Пиронков.

От Националния таксиметров синдикат подкрепят исканията на останалите сдружения с акцент върху настояването за криминализиране на нерегламентирания превоз на пътници.

От Българско обединение на шофьорите изразяват също подкрепа на протеста, но със свои акцент - срещу системата бонус-малус.