Условията не са подходящи за ремонт, а фугите са замърсени, затова и не може да се запълнят в момента. Това обясни инж. Петър Стойчев от консорциума на проектанта за пукнатините на "Лъвов мост". По думите му напукването е напълно нормално нещо за всяко едно съоръжение, тъй като още в проекта са заложени фуги, които да обират движението.

Това движение просто не се вижда с просто око, обясни Петър Стойчев.

Той припомни, че 2014 година е въведено съоръжението в експлоатация. "Ние като консорциум искаме бързо да си свършим работата и тези притеснения на хората да бъдат елиминирани", посочи той.

Нищо скандално не е станало, хората трябва да се обръщат към компетентни експерти, а не да се изпада в истерии, прекъсна брифинга Диана Русинова от Експертния център за транспортни политики. 

"Трябва да се ремонтират тези фуги, но не сега, а когато се вдигнат температурите. Преди самата метална шина пак се цепи асфалтът. Това решение, което е взето тук, чисто проектантско е правилно".

След 3 години съоръжението ще стане на 10 години, нищо не е вечно. Виновни са много големите температурни амплитуди, добави Русинова и посочи като пример, че всички си ремонтираме апартаментите, в които живеем.

В крайна сметка обяснението е, че пукнатините на Лъвов мост не са пукнатини, а фуги.

На въпрос дали има проектантска грешка, отговорът бе, че проектантското решение е правилно. "Периодично правите корекции, преобзавеждате у вас, грешка няма", обясни и Стойчев.

Мостът няма да падне, добави външният експерт Русинова, не може да очакваме вечно да няма проблеми, има поддръжки за малки неприятности.

По думите на Стойчев, фугите на съоръжението са 4. Има балансиращи части, които са между двата края на мостовете, източен и западен, както и между тунелите. Те са делатационни и деформационни и са за обиране и разпределяне на напреженията, за да не бъде конструкцията компроментирана. Това е проектантско решение. Имаме фуга от 3 см отдолу, която е между отделните съоръжения. При положителни температури асфалтът си поема тези напрежения, без да го виждаме. Асфалтът става по-нееластичен при падане на температурите".

"Тези фуги се правят на мостови съоръжения, където водата да се оттича безпрепятствено. Под асфалта има кабели на правотоковото трасе, под тях има и канализационен колектор. Тази вода не искахме да се насочва към тези съоръжения и да се компроментира положението. Вдигнат ли се температурите, ще се ремонтира", добави той.

Асфалтът на Лъвов мост се напука, Фандъкова нареди проверка

Асфалтът на Лъвов мост се напука, Фандъкова нареди проверка

Виновни са лъвовете и Владайската река, дано орлите отлетят, преди да е късно, шегуват се граждани в социални мрежи