Цялата АМ "Европа" ще бъде пусната в експлоатация до средата на септември. Това стана ясно след инспекция на довършителните дейности по магистралата от министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов, председателя на парламентарната комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление Николай Нанков (ГЕРБ-СДС), ръководството на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и народни представители.
По последния участък на АМ "Европа" с дължина 16,5 км, от Сливница до връзката със Софийския околовръстен път, се извършват довършителни работи.
Общата дължина на трасето, което е важна част от Трансевропейската транспортна мрежа, е 63 км. То започва от границата с Република Сърбия (при ГКПП "Калотина") и се включва в Северната скоростна тангента, която е също част от автомагистралата. Чрез тангентата автомобилният и товарен поток се разпределя към АМ "Хемус" и АМ "Тракия".
Регионалният министър изтъкна, че изпълнението на строителството е много качествено.
"Това е поредното доказателство, че, когато има редовно управление, когато има поети ангажименти пред обществото, резултатите са видими. Това е една от първите магистрали, цялостни, които ще бъдат пуснати в експлоатация тази година", коментира той.
По негови думи предстои до края на септември да бъде пусната в експлоатация и АМ "Хемус" - лотът между п. в. "Боаза" и п. в. "Германци". Така че тази година ще имаме две магистрали, които ще бъдат пуснати в експлоатация, обобщи Иванов.
Той отбеляза, че приоритет са важните инфраструктурни проекти, които са рестартирани след четиригодишно забавяне.
В крайна сметка българските граждани заслужават това удобство, което държавата им дължи, и ние им го показвам в момента, че това нещо е възможно и се случва и когато има необходимата политическа воля, резултатите са налице, изтъкна Иванов.
Той заяви и че Националното тол управление към АПИ е въвело почти пълните функционалности на камерите на тол системата, което също е било забавено години наред. Засичането на пътници без колани било в резултат от това.
Министърът обърна внимание, че изключенията от задължението за поставяне на предпазни колани поради здравословни причини е от компетентността на Министерството на вътрешните работи, което е правоприлагащият орган.
Той уточни, че след 5 септември ще започне правоприлагането от това, което тол камерите предоставят като информация, в резултат от последните изменения в Закона за движение по пътищата.