Нашата цел беше пакетът "Мобилност" да не влезе в пленарна зала, защото там битката беше предрешена. Това заяви транспортният министър Росен Желязков в предаването "Панорама" по БНТ.

По думите му, битката все още не е загубена, защото гласуването в Европейския парламент не е окончателно приемане, а само пореден етап. 

В същото време, войната не е и спечелена.

България е имала ясна позиция от самото анонсиране на промените през 2016 г. - глобалните процеси са лишили българските превозвачи от традиционни пазари като Турция и Иран и те се се преориентирали към Централна Европа, откъдето сега се опитват да ги изтласкат.

Евродепутатите одобриха 3-те неудобни текста в пакета "Мобилност"
Обновена

Евродепутатите одобриха 3-те неудобни текста в пакета "Мобилност"

На първо четене

Евродепутатите от Източна Европа са едва една трета от членовете на Европейския парламент. Сега България ще се опита да забави преговорите до края на румънското председателство на ЕС и до следващия Европейски парламент, който ще бъде избран след изборите, смята той.

Той не се съгласи с мнението на Сергей Станишев, че по време на европредседателството ни е пропуснат шанса да се решат проблемите на превозвачите ни.

Припомняме, че че Европарламентът одобри и трите промени в пакета "Мобилност", на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи. Гласуването е на първо четене.

Според трите текста превозвачите трябва да почиват извън кабината на камиона, който управляват. Те трябва да се връщат в България на всеки 4 седмици. Размерът на командировъчните в същото време трябва да бъде спрямо държавата, в която превозвачите се намират.

Родните евродепутати съобщиха, че ще опитат да направят всички възможно тези поправки да не влязат за гласуване в пленарна зала на второ четене от сегашния състав на ЕП.

Според прессъобщението на ЕП гласуваните промени целят да помогнат за осигуряването на по-добри условия за почивка на водачите.